یکی از جذاب ترین بخش های خرید و استفاده از گوشی های شیائومی رابط کاربری جذاب این محصولات است که با معرفی رابط کاربری MIUI 11 شیائومی می تواند بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

شرکت شیائومی در این رابط کاربری سعی کرده است تا مشتریان و کسانی که از مدل های مختلف گوشی های شیائومی استفاده می کنند بتوانند جذابیت و لذت را با هم تجربه کنند.

رابط کاربری MIUI 11 شیائومی بر پایه ی اندروید ۱۰ می باشد اما استفاده از آن و ارتقاء گوشی به اینت رابط کاربری دلیلی برای ارتقا سیستم عامل آن به اندروید ۱۰ نمی باشد.

با ما در نمایندگی شیائومی همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی های این رابط کاربری آشنا نماییم.

اشتراک گذاری فایل ها

رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

یکی از تغییرات مهم در رابط کاربری MIUI 11 شیائومی را می توان توانایی به اشتراک گذاشتن فایل ها با گوشی های دیگر شرکت ها و برند ها اشاره نمود.

اپلیکیشن MI Share این امکان را به کاربران می دهد تا به راحتی و با سرعت بسیار بالایی بتوانند فایل های مختلف را بین گوشی های شیائومی و ویوو، اپو و ریل می به اشتراک بگذارند.

طراحی ویژه در رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

مهمترین بخش تغییرات این رابط کاربری را می توان تغییرات در ظاهر و زیباسازی آن دانست.

در رابط کاربری MIUI 11 شیائومی از فونت جدیدی استفاده شده است.

بخش فونت‌ها تغییرات قابل توجهی به خود دیده است تا اکنون به‌لطف مقیاس‌پذیری داینامیک، پس از افزایش ابعاد فونت نه‌تنها در محیط کاربری، بلکه در اپلیکیشن‌ها و سایر محتوا نیز اندازه‌ی فونت تغییر یابد تا بیش‌ازپیش به بهبود خوانایی کمک کند.

علاوه بر این عناصر ناخواسته به خوبی در این رابط حذف شده اند تا کاربر بتواند نهایت لذت و تمرکز را روی محیط تلفن همراه خود داشته باشد.

هر چند آیکون مربوط به اپلیکیشن ها هنوز به فرمت مربع و با گوشه های خمیده ارائه می شود اما رنگ پس زمینه آن با تغییراتی که داشته است میتواند جذابیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

شیائومی در ارائه این رابط کاربری از طبیعت الهام گرفته است.

به همین دلیل است که موسیقی صدای زنگ و آلارم دستگاه در زمان های مختلف با هم متفاوت می باشد.

به طور مثال در هنگام صب، آهنگ های انرژی بخش مانند پخش صدای پرندگان و در شب آهنگ های آرام بر روی گوشی هایی که از این رابط کاربری استفاده می کنند پخش می شوند.

صفحه نمایش همیشه روشن

رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

یکی از جذاب ترین ایده ها در رابط کاربری MIUI 11 شیائومی استفاده از صفحه نمایشی است که همواره روشن باقی می ماند.

با توجه به علاقه مندی که کاربران برای استفاده از صفحه نمایش همیشه روشن دارند، می توان گفت شیائومی با شخصی سازی این گزینه و استفاده از ساعت های با طراحی جذاب سعی کرده است نظر مثبت مشتریان برای استفاده از این رابط کاربری را بیش از پیش جلب نماید.

مدیریت میزان استفاده از برنامه ها

رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

در کنار ویژگی هایی که برای رابط کاربری شیائومی ذکر شد می توان به این موضوع نیز اشاره نمود که کاربران به راحتی می توانند میزان مصرف زمان هر کدام از برنامه های دستگاه را مشاهده نمایند.

یعنی این قابلیت به کاربران امکان می دهد تا متوجه شوند در مدت زمان خاصی چه زمانی از برنامه های مختلف بر روی گوشی استفاده کرده اند.

علاوه بر این برای زمانی که به شارژ دستگاه نیاز داریم قابلیتی در نظر گرفته شده است تا فقط برنامه ها اضطراری باز بمانند و صفحه نمایش دستگاه به حالت ذخیره سازی باتری دربیاید.

شیائومی در مورد این قابلیت گفته است که اگر دستگاه فقط ۵ درصد شارژ داشته باشد می توان از طریق این قابلیت آن را به مدت ۲۴ ساعت روشن نگه داشت.

پاسخگویی سریع و امکان استفاده بر روی رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

پاسخگویی سریع یکی از موارد مهمی است که امروزه در استفاده از تلفن ها برای کاربران ضروری می باشد.

به همین دلیل شیائومی در این رابط کاربری به سراغ این قابلیت رفته است.

با توجه به این قابلیت زمانی که در حال استفاده از برنامه های متفاوت هستید، می توانید با کلیک بر روی نوتیفیکیشن مورد نظر بدون خارج شدن از برنامه، به آن پاسخ دهید.

زمانی که در رابط کاربری MIUI 11 شیائومی بر روی یک نوتیفیکیشن کلیک می شود، یک پنجره شناور از برنامه ی مورد نظر باز می شود که می توان به راحتی در آن به پایم پاسخ داد یا اینکه اندازه و سایز پنجره را تغییر داد.

دیگر تغییرات رابط کاربری MIUI 11 شیائومی

 

از دیگر تغییرات رابط کاربری MIUI 11 شیائومی می توان به تغییرات مدیریت فایل آن اشاره نمود که به کاربران اجازه می دهد تا تا اسناد اداری را بدون نیاز به اپلیکیشن های جانبی مشاهده نمایند.

ماشین حساب شناور

اپلیکیشن جدید Screen Recorder برای ضبط فیلم از محیط رابط کاربری

امکان تنظیم ویدئو به‌عنوان پس‌زمینه

پرینت بی‌سیم اسناد و تصاویر بدون نیاز به اپلیکیشن جانبی

مات کردن پیش‌نمایش اپلیکیشن‌ها در بخش Recent

قابلیت غیرفعال کردن تمامی حسگر‌های دستگاه

امکان انتخاب گروهی اپلیکیشن‌ها جهت قرار دادن در پوشه‌ای خاص یا حذف آن‌ها

۵/۵ - (۲ امتیاز)