داستان و تاریخچه ی شرکت شیائومی زیاد طولانی و مفصل نیست اما در همین مدت کوتاهی از تاسیس و ورود آن به بازار می گذرد این برند چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

تاسیس و هدف اولیه شرکت شیائومی

در سال ۲۰۱۰ در شهر پکن چین تاسیس شد.

در روز های اول برای تولید محصول مختلف شیائومی با ۸ شریک تجاری فعالیت خود را در سطح بازار شروع کرده بود.

از مهم ترین این شرکا می توان به لین بین از مدیران سابق گوگل اشاره نمود.

لی جون که تا قبل از سال ۲۰۱۰ ریاست شرکت کینگ سافت را به عهده داشت این شرکت را تاسیس نمود.

سرمایه ی اولیه ی شیائومی از طریق شرکت آمریکایی کوالکام و یک شرکت سرمایه گذاری سنگاپوری تامین شد.

هدف اولیه ی شیائومی تولید انواع تلفن های همراه هوشمند با کیفیت بسیار بالا و البته قیمت بسیار مناسب بود.

شیائومی با توجه به طیف گسترده ای که هنوز هم قیمت برای خرید تلفن همراه را در اولویت خود قرار می دادند، تصمیم گرفت تا این استراتژی را برای خود انتخاب نماید که البته می تواند گفت در این زمینه بسیار موفق عمل نمود.

اولین موفقیت شرکت شیائومی

چند ماه پس از تاسیس شرکت بود که لی جون از اولین خدمات خود یعنی رابط کاربری MIUI که رابط کاربری تلفن های هوشمند شرکت بر پایه ی اندروید بود رونمایی کرد.

این رابط کاربری در مدت کوتاهی توانست کاربران زیادی را به خود جذب نماید.

استفاده از رابط کاربری MIUI در سال ۲۰۱۳ توسط ۳۰ میلیون نفر یکی از موفقیت های بسیار بزرگ برای این شرکت نوپا به حساب می آید.

یکی از مهم ترین ویژگی های این قابلیت در دسترس بودن آن به دو زبان چینی و انگلیسی برای غیر توسعه دهندگان بود.

علاوه بر این خدمات بسیار پیشرفته ای مانند اپلیکیشن های فروشگاه، استفاده ی آسان پخش کننده ی موسیقی و پشتیبان گیری ابری بر روی این رابط کاربری برای استفاده کنندگان ارائه شد.

رابط کاربری MIUI در رام و استفاده ی آسان شباهت هایی با سیستم عامل IOS داشت و همین امر باعث استقبال مشتریان و کاربران از آن شده بود.

تولید گوشی های هوشمند

شرکت شیائومی

همزمان با موفقیت در زمینه ی تولید نرم افزار توسط این شرکت، از اولین تلفن همراه هوشمند آن یعنی می وان (MI ONE) نیز رونمایی شد.

امکانات و مشخصات فنی و نرم افزاری می وان باعث شد تا به راحتی مشتریان برای خرید این محصول ترغیب شوند.

شاید مهم ترین دلیل این کار به همان استراتژی شرکت یعنی بالا بردن کیفیت در کنار قیمت مناسب برگردد.

بنابراین مشتریان و کاربرانی که به دنبال خرید یک تلفن هوشمند با کیفیت و ارزان بودند جلوی فروشگاه های شرکت صف کشیدند.

در سال ۲۰۱۲ گوشی بعدی شرکت یعنی MI 2 وارد بازار شد.

این تلفن همراه هوشمند دارای مشخصاتی مانند پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون S4 پرو، پردازنده‌ی چهار هسته‌ ای ۱.۵ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایت و تراشه‌ ی گرافیکی آدرنو ۳۲۰ بود که برای یک تلفن هوشمند با این قیمت بسیار عالی محسوب می شد.

فروش ۱۰ میلیون از این مدل در عرض ۱۱ ماه همه ی نگاه ها را به سمت شیائومی معطوف کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۳ گوشی MI 3  در دو سری توسط شرکت به بازار ارائه شد.

در همین سال بود که شیائومی در برنامه های خود تولید تلویزیون ۴۷ اینچی سه بعدی مبتنی بر اندروید را قرار داد.

دیگر محصولات شرکت شیائومی

در ادامه ی تولید گوشی های هوشمند شیائومی مدل های مختلف دیگری مانند می مکس ۲ و می ۵ را روانه بازار کرد تا آن را با قدرت های تولید کننده ی تلفن همراه مقایسه کنند.

مهندسان و طراحان شرکت شیائومی وقتی استقبال بی نظیر مردم از این برند را دیدند، تصمیم گرفتند محصولات دیگری نیز تولید کنند.

از جمله مهم ترین این محصولات می توان به مچ بند هوشمند شیائومی، تلویزیون می تی وی، انواع لوازم خانگی هوشمند، لوازم دیجیتال مانند هدفون ها، مدل های مختلف لپ تاپ و … اشاره نمود.

شاید در میان محصولات تولید شده موفقیت لپ تاپ های شیائومی در بازار با توجه به وجود غول های بزرگ تولید کننده در این زمینه را بسیار مهم و قابل توجه دانست.

البته یکی از مهم ترین استراتژی های موفق شیائومی برای عرضه ی محصولات مختلف فروش آنلاین آن ها بوده است.

این روش فروش متفاوت مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می شود تا مشتریان برای خرید محصولات ترغیب شوند.

نمایندگی شیائومی

همین گستردگی محصولات و استقبال مردم از سراسر جهان برای خرید محصولات شیائومی باعث شد تا این برند مطرح به فکر پشتیبانی از محصولات خود برای بالا بردن کیفیت خدمات بیوفتد.

در همین راستا ما با تاسیس نمایندگی شیائومی سعی کرده ایم طیف بزرگی از کاربران این شرکت که در کشورمان هستند را برای استفاده بهتر از تمامی خدمات این شرکت یاری کنیم.

تمامی تعمیرات تخصصی لپ تاپ و تلفن های هوشمند این شرکت  در این مرکز توسط بهترین تیم فنی و تخصصی انجام می شود.