شیائومی یا وان پلاس ؟ این سوالی است که با توجه به ویژگی های بسیار مشترک این محصولات شاید پاسخ آن کمی برای مشتریان سخت باشد.

به همین دلیل در این مطلب در نمایندگی شیائومی قصد داریم به بررسی ویژگی ها و وجه تمایز این دو برند بپردازیم تا بتوانید به راحتی و با توجه به نیاز و منابع مالی که در اختیار دارید برای خرید محصولات هر برند اقدام نمایید.

شیائومی یا وان پلاس ؟

شیائومی یا وان پلاس

شیائومی و وان پلاس از جمله برند هایی در زمینه تولید تلفن های هوشمند هستند که در چند سال گذشته به محبوبیت بالایی رسیده اند.

این دو برند هر کدام از استراتژی های مشخصی استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند طیف خاصی و گسترده ای از جامعه را به عنوان مخاطب خود هدف قرار دهند.

شیائومی با استراتژی های بازاریابی دقیق خود و استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات توانسته است کاهش قیمت محصولات را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

البته تیم فنی و تحقیق و توسعه این شرکت بار ها تاکید نموده اند که این کاهش قیمت به معنای کاهش کیفیت محصولات نیست که البته به خوبی این حرف را بعد از بررسی مشخصات تلفن های هوشمند این شرکت می توان متوجه شد.

در کنار این برند، وان پلاس سعی کرده است توجه بیشتری به کیفیت محصولات خود داشته باشد و به طرف راضی کردن مشتریانی برود که بیشتر به کیفیت محصولات اهمیت می دهند.

وان پلاس مانند شیائومی تلفن های هوشمند خود را در رده های مختلف به بازار ارائه می کند تا بتواند همه طیف های جامعه را به عنوان مشتری با خود همراه نماید.

کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری بالا از مهم ترین ویژگی های گوشی های شیائومی است که به خوبی در برند وان پلاس و محصولات آن نیز مشاهده می شود.

به طور کلی می توان گفت در میان گوشی های هم رده ای، شیائومی قیمت بسیار پایین تری را داشته است که یکی از بهترین مزیت های این برند می باشد.

قیمت بالاتر وان پلاس

شیائومی یا وان پلاس

هر چند کیفیت تلفن های هوشمند وان پلاس از محصولات هم رده ای شرکت شیائومی بالاتر است اما در زمینه کاهش قیمت و صرفه جویی اقتصادی نتوانسته است به اندازه این برند موفق باشد.

همانطور که اشاره شد شیائومی از طریق استفاده از مواد اولیه مناسب و همچنین فروش اینترنتی و البته بازاریابی از طریق فضای مجازی که هزینه کمتری به دنبال دارد، قیمت نهایی محصولات خود را کاهش دهد.

این یعنی طیف گسترده ای از مردم که به قیمت به عنوان یکی از معیار ها و ملاک های بسیار مهم در خرید تلفن های هوشمند توجه می کنند، به سمت خرید برند شیائومی ترغیب بیشتری نشان می دهند.

طبق بررسی های ما در نمایندگی شیائومی اکثر این افراد در مراجعه به بازار با دیدن کیفیت و البته قیمت بسیار مناسب محصولات شیائومی برای خرید آن ها ترغیب می شوند و ظاهر این محصولات که به زیبایی طراحی شده است نیز می تواند مهر تاییدی بر این مسئله باشد.

سخت افزار و نرم افزار

شیائومی یا وان پلاس

از نظر سخت افزاری در مدل های هم رده ای هر دو محصول از پردازنده های مرکزی اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده می کنند.

این شرکت به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان پردازنده ها، قدرت و سرعت را با هم در این محصولات در اختیار کاربران قرار می دهد.

شیائومی یا وان پلاس ؟ این سوالی است که در مورد سیستم عامل اندروید که برای هر دو دستگاه به صورت مشترک و پایه ای استفاده شده است می تواند ابهامات بیشتری را به دنبال داشته باشد.

البته شیائومی در کنار سیستم اندروید از رابط کاربری MIUI استفاده می کند تا جذابیت کار با محصولات خود را بالاتر ببرد.

همچنین وان پلاس نیز سیستم عامل اکسیژن OS را بر روی تلفن های همراه هوشمند خود قرار داده است که البته بر پایه اندروید طراحی شده است.

پشتیبانی محصولات

شیائومی یا وان پلاس

یکی دیگر از مسائلی که می تواند مشتریان را برای خرید محصولات این برند ها و پاسخ به شیائومی یا وان پلاس ؟ با تردید هایی رو به رو نماید، پشتیبانی ویژه هر دو برند از محصولات خودشان در کشور های مختلف می باشد.

به روز بودن و آپدیت هایی که سریعاً در اختیار همه قرار می گیرد می تواند هر کاربری را برای خرید این محصولات ترغیب نماید.

بنابراین پاسخ به سوال شیائومی یا وان پلاس؟ با توجه به پشتیبانی بالاتر محصولات شیائومی می تواند برای هر طیفی از جامعه متفاوت باشد.

کسانی که زیاد دغدغه مالی نداشته باشند و به دنبال خرید یک محصول با کیفیت باشند بهتر است برای خرید گوشی های وان پلاس اقدام نمایند هر چند شیائومی نیز در زمینه کیفیت به خصوص در گوشی های پرچمدار حرف های زیادی برای گفتن دارد.

کسانی که به قیمت اهمیت می دهند برای پاسخ به شیائومی یا وان پلاس؟ قطعا با توجه به قیمت پایین تر شیائومی به سمت این برند می روند.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)