مشکل کاهش مصرف باتری اندروید ۱۱ و کاهش مصرف باتری شیائومی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در هنگام استفاده از گوشی های هوشمند  به خصوص گوشی های شیائومی امروزه با آن رو به هستیم. باتری یک عضو مهم و حیاتی در سیستم گوشی شماست و باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا طول عمر آن کاهش پیدا نکند. در این مطلب در نمایندگی شیائومی قصد داریم به شما راه حل هایی را نشان دهیم تا طول عمر باتری و همچنین شارژدهی آن بالاتر برود.

کاهش مصرف باتری شیائومی

مصرف زیاد باتری در اندروید ممکن است به دلایل مختلفی باشد. بیشتر این دلایل را شما می توانید تا حدودی کنترل کنید و از این طریق شارژدهی باتری دستگاه خود را بالا ببرید. البته راه حل های گفته شده حالت عمومی دارند و ممکن است برای برخی از مدل گوشی های خاص نیاز به استفاده از راهکار های دیگری نیز باشد.

در ادامه به بررسی چند مورد از این راهکار های مفید می پردازیم.

از تم های مشکی یا رنگ های تیره استفاده کنید

مصرف زیاد باتری در اندروید

نمایشگر گوشی های هوشمند همواره بیشترین مصرف انرژی را دارد.

همین دلیل باعث شده است تا گوشی های امروزه نسبت به گوشی های قدیمی که نمایشگر کوچک تری داشتند، مصرف انرژی بالاتری داشته باشند.

برای این که نمایشگر شما مصرف انرژی کمتری داشته باشد، می توانید تنظیم نور نمایشگر را در حالت دستی قرار دهید.

یکی دیگر از راهکار های کاهش مصرف انرژی نمایشگر، استفاده از تم های مشکی و تیره است که باعث می شود تا در محیط های تاریک و یا روشن، نیازی به بالا بردن نور صفحه نداشته باشید و همین کار باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

کاهش مصرف باتری شیائومی با خاموش کردن GPS

استفاده از GPS برای تشخیص موقعیت مکانی و استفاده از اپلیکیشن های مکان یاب، امروزه بسیار رایج شده است.

زمانی که موقعیت مکانی شما روشن باشد، دیتاهای مختلفی از طریق تلفن شما ارسال می شود که این موضوع باعث افزایش استفاده از باتری دستگاه می شود.

به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که نیازی به استفاده از موقعیت مکانی ندارید، برای کاهش مصرف باتری شیائومی و همچنین کاهش مصرف باتری در اندروید ۱۱ آن را خاموش کنید.

مصرف زیاد باتری در اندروید

اینترنت و وای فای

یکی دیگر از مواردی که در مشکل مصرف زیاد باتری در اندروید می تواند کنترل شود، خاموش کردن اینترنت و وای فای دستگاه در هنگامی است که استفاده ای از آن نمی شود.

زمانی که اینترنت و وای فای شما وصل است، بسیاری از برنامه ها اطلاعات خود را به روز می کنند و به همین دلیل مصرف انرژی گوشی بالا می رود.

بهتر است زمانی که نمی خواهید از اینترنت استفاده کنید، اینترنت و وای فای گوشی خود را خاموش کنید.

تجربه های شخصی نشان می دهد این موضوع برای اینترنت سیم کارت بیشتر صدق می کند و مصرف انرژی بالاتری دارد.

مشکل مصرف زیاد باتری در اندروید ۱۱ با سرویس گوگل پلی

گوگل پلی یکی از سرویس هایی است که امروزه اکثر ما از آن استفاده می کنیم. این سرویس با قسمت های مختلفی از برنامه های گوشی شما در ارتباط بوده و آن ها را به صورت روزانه آپدیت می کند یا اطلاعات را برای آن ها می فرستد. این موضوع باعث می شود تا مصرف انرژی در گوشی بالا برود.

برای حل این مشکل بهتر است برنامه گوگل پلی را به آخرین نسخه آپدیت کنید و تا حد امکان برنامه ها و آپلیکیشن های گوشی را به صورت یکجا آپدیت کنید.

البته تیم فنی و تخصصی نمایندگی شیائومی برای حل این مشکل مصرف زیاد باتری در اندروید، همه قسمت های مختلف دستگاه را چک نموده و این مشکل را به خوبی برای شما برطرف می کند. اجرای برنامه ها در پس زمینه را محدود کنید.

اکثر برنامه هایی که استفاده می کنید حتی پس از خروج از آن ها فعال هستند.
با یک تغییر ساده می توانید یک برنامه را از دسترسی به باتری در پس زمینه به طور کامل محدود کنید. این مورد را در Settings > Apps & Notifications پیدا کنید و در آنجا، در صفحه برنامه مورد نظر، گزینه Advanced > Battery > Background restriction  را بزنید.

مصرف زیاد باتری در اندروید

برای کاهش مصرف باتری شیائومی از برنامه های تحت وب استفاده کنید

یک روش عالی دیگر برای کاهش مصرف باتری شیائومی و کاهش مصرف باتری در اندروید ۱۱ استفاده از برنامه های تحت وب یا نسخه Lite برنامه ها بجای نسخه اصلی است.

این نسخه های سبک عموماً از طریق مرورگر قابل دسترسی هستند و همین دلیل باعث کاهش مصرف انرژی آن ها می شود.

شارژ به موقع و درست گوشی شیائومی

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند باعث خراب شدن باتری دستگاه و به وجود آمدن مشکل مصرف زیاد باتری در اندروید شود، شارژ کردن بیش از حد باتری است.

زمانی که گوشی شما بیش از حد در شارژ باشد، عملیات شارژ و دشارژ انجام می شود که این موضوع باعث صدمه دیدن باتری در طولانی مدت و عدم نگهداری شارژ آن به درستی می شود.

عوامل و دلایل دیگری نیز در کاهش مصرف باتری شیائومی و مشکل مصرف زیاد باتری در اندروید ۱۱ دخیل هستند که برای برطرف کردن آن ها پیشنهاد می شود با تیم فنی و تخصصی نمایندگی شیائومی تماس بگیرید.

تعمیر باتری گوشی شیائومی

در صورتی که این گزینه های بالا برای کاهش مصرف باتری شیائومی را رعایت کردید اما هیچ گونه تاثیری در روند شارژدهی باتری شما نداشت، قطعا باتری و یا شارژر و یا حتی سوکت شارژ شما دچار مشکل شده است و باید برای تعمیر یا تعویض آن ها اقدام کنید.

تعمیرات تمامی این قسمت های سخت افزاری توسط تیم فنی و تخصصی نمایندگی شیائومی در تهران با استفاده از ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته انجام می شود.

در صورت نیاز تست و عیب یابی اولیه بر روی قسمت های مختلف دستگاه نیز انجام می شود تا مشخص شود که خراب بودن باتری بر روی این قسمت ها نیز تاثیر گذاشته است یا خیر؟

استفاده از ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته قطعا می تواند تمامی مشکلات شما برای کاهش مصرف باتری شیائومی به خصوص در اندروید ۱۱ را برطرف نماید.

درخواست تعمیر گوشی شیائومی

تعویض باتری گوشی شیائومی

در صورتی که خرابی های باتری و دیگر قسمت های سخت افزاری دستگاه شما به گونه ای بود که به هیچ عنوان قابلیت تعمیر برای شما وجود نداشت باید برای تعویض قطعه مورد نظر با قطعات اصلی و اورجینال اقدام نمایید.

در این مرکز تمامی قطعات سخت افزای مدل های مختلف گوشی های شیائومی و به همراه لوازم جانبی این گوشی ها مانند شارژر یا باتری به صورت کاملاً اصلی و اورجینال و با گارانتی و ضمانت نامه معتبر به شما ارائه می شود.

در صورتی که مشکلی در زمینه استفاده از گوشی های شیائومی خود داشتید یا با مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی رو به رو بودید و یا قصد داشتید از مشکلات آپدیت جدید شیائومی مطلع شوید، حتما با تیم پشتیبانی به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

 

۳.۸/۵ - (۵ امتیاز)