برای برخی از کاربران سخت است که گوشی مورد دلخواه خود را از میان مدل های مختلف انتخاب کنند. بدون شک مقایسه تلفن های همراه از لحاظ دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری به داشتن یک انتخاب مناسب کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3 به عنوان دو تا از پرفروش ترین گوشی های بازار بپردازیم.

در حال حاضر پوکو توانسته توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کند و از استقبال خیلی خوب کاربران برخوردار شود. همین موضوع باعث شده تا هر روز شاهد ظهور یک مدل جدید پوکو در بازار موبایل باشیم.  شرکت پوکو گوشی های هوشمندی با طراحی بسیار زیبا و ویژگی های کلیدی قابل توجهی تولید کرده است که با قیمت مناسبی به فروش می رسند.

تفاوت های ظاهری و ساختاری دو گوشی

هر دو گوشی زبان طراحی نسل جدید را دارند و شرکت پو آنها را از نظر ظاهری بسیار شیک و جذاب طراحی کرده است. پوکو f3 از دوربین عقب عمودی با ماژول بزرگ برخوردار می باشد. همچنین صفحه نمایش این گوشی حفره ای داشته که گوشی های هوشمند آن را دارند. شیائومی پوکو x3 دوربین عقب با ماژول دایره ای دارد که شامل چندین دوربین می شود. رنگ های سفید، آبی و مشکی برای ساخت بدنه این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته اند که گزینه های بسیار شیک می باشند.

مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3

هر دو گوشی سنسور اثرانگشت جانبی دارند و به کار گرفتن این حسگرهای اثرانگشت توسط کاربران امکان پذیر است. با نگاهی ساده می توان متوجه شد که ظاهر بدنه هر دو گوشی بسیار جذاب و شیک است و در زمینه طراحی خارجی دارای ویژگی های فوق العاده ای می باشد. بدنه هر دو مدل گوشی شیائومی جنس پلاستیکی دارند. از آنجایی که هر دو دارای گواهینامه IP53 می باشند بنابراین به کاربران اطمینان خاطر می دهد که گوشی در برابر قطرات آب و گرد و غبار هیچ گونه آسیبی نمی بیند.

مقایسه poco f3  شیائومی با poco x3 از نظر نمایشگر

هر دو مدل گوشی از نظر اندازه نمایشگر و ابعاد به یکدیگر شباهت دارند. اما با وجود این در مقایسه poco f3  شیائومی با poco x3 دو تفاوت آشکار وجود دارد. پنل f3  دارای جنس AMOLED می باشد و بدون شک در مقایسه با مدل دیگر که جنس آن IPS LCD بوده از کیفیت بهتری برخوردار است. نرخ نوسازی بی نظیر ۱۲۰ هرتزی f3 پوکو و رزولوشن Full HD پوکو  x3 نشان می دهد که صفحه نمایش هر دو مدل گوشی شیائومی جزء با کیفیت ترین نمایشگرهای میان رده به حساب می آیند.

دوربین کدام یک قوی تر است؟

امروزه بهره مندی از دوربین های با کیفیت به عنوان یکی از بهترین قابلیت های گوشی هوشمند به شمار می آید.به همین دلیل است که شرکت های تولید کننده در این زمینه مدام در حال همراه شدن با نوآوری های جذاب می باشند. در خصوص دوربین پوکو f3 و پوکو x3 باید بگوییم که هر دو از دوربین چندان قوی برخوردار نیستند.

مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3

لنز واید و اولتراواید هر دو مدل گوشی شیائومی به یک اندازه بوده و دارای ۴۸ و ۸ مگاپیکسلی می باشد. اگرچه هر دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارند اما در پوکو ایکس شاهد این هستیم که رنگ ها کمی اشباع تر نمایش داده می شوند. از طرفی دیگر با استفاده از سنسور تشخیص عمق خود تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی به ثبت خواهد رساند. لازم به ذکر است که این گوشی ها دوربین سلفی یکسانی دارند و ۲۰ مگاپیکسلی می باشد.

مقایسه پردازنده و رم

در سیستم عامل هر دو گوشی جدیدترین نسخه عرضه شده از اندروید به کار رفته و به کاربران اجازه بهره مندی از مدرن ترین قابلیت های روز دنیای تکنولوژی را خواهند داد. با مقایسه پوکو  پوکو f3 و پوکو x3 از لحاظ پردازنده و گرافیک متوجه می شویم که سازگاری هر دو با چیپست اصلی بسیار عالی می باشد. به طوری که شرایط روان بودن دستگاه ها را برای کاربران فراهم می کند. خوب است بدانید که تمام بازی ها را می توانید بدون داشتن لگ و یا مشکلی بر روی این گوشی ها اجرا نمایید. به همین جهت در این زمینه خیالتان کاملا راحت باشد.

مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3 از نظر باتری

مدل پوکو f3 در مقایسه با  پوکو x3 دارای باتری کوچک تری می باشد و از آنجایی که پوکو x3  قابلیت پشتیبانی از ۵G را نداشته به همین جهت میزان طول عمر باتری آن بیشتر است. البته باید این نکته را نیز ذکر کنیم که اگرچه نمایشگر پوکو f3  کارآمدتر می باشد اما برای پوشش دادن فاصله میان باتری های این دو گوشی کفایت نخواهد کرد.

مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3

با این حال می توان  پوکو f3 را به مدت ۲۴ ساعت به طور کامل مورد استفاده قرار داد. این گوشی یک باتری با ظرفیت چهار هزار و ۵۲۰ میلی آمپر ساعت داشته و پوکو x3 دارای یک باتری با ظرفیت پنج هزار و ۱۶۰ میلی آمپر ساعت است. هر دو مدل گوشی شیائومی شارژ سریع ۳۳ وات دارند. همچنین باید گفته شود که باتری پوکو f3 در مدت زمان ۵۲ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد. در حالی که پوکو  x3 در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد و در ۵۹ دقیقه به طور کامل شارژ می گردد.

کلام آخر در مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3

در این مقاله سعی کردیم دو مدل گوشی شیائومی که بسیار پرفروش می باشند را از لحاظ  دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری به طور دقیق مقایسه کنیم. با خواندن این مطلب  قطعا متوجه شده اید که اگرچه هر دو مدل گوشی پوکو به عنوان بهترین میان رده های بازار و گوشی های گیمینگ با کیفیت بسیار عالی به حساب می آیند، اما در مقایسه poco f3 شیائومی با poco x3  مدل اول از نظر قدرت، طراحی و کیفیت نمایشگر مناسب ترین انتخاب بوده و  مدل دوم از لحاظ مقاومت و باتری و همچنین تنوع لنز دوربین بهتر می باشد.

در صورتی که برای این مدل ها یا سایر مدل های پرفروش گوشی شیائومی مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری به وجود آمد بهترین کار برای شما این است که از طریق مراجعه حضوری یا ارسال پیک، از خدمات ویژه و بی نظیر نمایندگی شیائومی برای تعمیر گوشی شیائومی استفاده کنید.

Rate this post