اگر برای خرید یک گوشی هوشمند بسیار مناسب و با امکانات به روز و پیشرفته بین دو گزینه پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro تردید دارید، حتما این مطلب را در نمایندگی شیائومی در تهران تا انتها دنبال نمایید تا بتوانید با توجه به نیاز خود یکی از این دو محصول را خریداری نمایید.

هر دو محصول به تازگی معرفی و به بازار عرضه شده اند که البته محصول شرکت شیائومی به دلیل استراتژی های بسیار موفق این شرکت در کاهش قیمت محصولات، از نظر قیمت در سطح پایین تری قرار می گیرد.

بررسی پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro از نظر ظاهری و ساختار فیزیکی

پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro

هر دو محصول مورد بررسی ما مانند بسیاری از گوشی های هوشمند این دو برند، از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می کنند.

از نظر وزن و ساختار بدنه نیز می توانیم آن ها را در یک سطح بدانیم زیرا بدنه هر دو از جنس شیشه و بسیار زیبا بوده و فریم آن ها نیز از آلومینیوم ساخته شده است که زیبایی بیشتری به محصولات می هد.

پوکو f2 پرو شیائومی از نظر وزن با توجه به وزن ۲۱۸ گرمی نسبت به وزن ۱۹۸ گرمی محصول وان پلاس کمی سنگین تر است اما طراحی جذاب و خوش دست بودن باعث شده است تا این سنگینی به هیچ عنوان در هنگام استفاده قابل ملاحظه نباشد.

اندازه نمایشگر در گوشی شیائومی ۶.۶۷ اینچ است و به همین دلیل توانسته است ۸۸ درصد بدنه را تشکیل دهد.

این در حالی است که نسبت بدنه به نمایشگر در وان پلاس ایت پرو به دلیل بهره مندی از نمایشگر ۶.۷۸ اینچی به عدد ۹۰ درصد رسیده است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی شیائومی از نظر کیفیت نمایشگر می توانیم برتری را به وان پلاس و محصول جذابش بدهیم که از فناوری Fluid AMOLED با دقت و وضوح نمایش ۱۴۴۰ در ۳۱۶۸ پیکسل بهره مند است.

البته نمایشگر super AMOLED گوشی پوکو فون ۲ پرو نیز در میان محصولات هم رده ای خود از کیفیت نمایش بسیار بالایی برخوردار است و همین موضوع به کاربران اجازه می دهد تا لذت کاربری بی نظیری را تجربه نمایند.

بررسی و مقایسه قدرت دوربین

پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro

با توجه به اینکه دوربین و قدرت آن می تواند یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro باشد، می توانیم در این زمینه امتیاز بالاتری را به دوربین وان پلاس بدهیم که در این زمینه در چند سال گذشته با استفاده از لنز های قوی توانسته است مشتریان خود را به خوبی راضی نگه دارد.

دوربین اصلی که برای پوکو اف ۲ پرو در نظر گرفته شده است، دارای قدرت ۶۴ مگاپیکسل است که در مقایسه با دوربین اصلی وان پلاس ۸ پرو که از قدرت ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می کند، تصاویر و فیلم ها را با کیفیت و وضوح بالاتری ذخیره و ثبت نماید.

البته این مقایسه فقط در مورد قدرت دوربین ها صدق می کند و زمانی که از همه سنسور ها برای گرفتن یک عکس با هر دو گوشی استفاده نماییم، می توانیم به کیفیت بالای گوشی one plus 8 pro پی ببریم.

در کنار دوربین های اصلی وان پلاس ۸ پرو از سه لنز با قدرت های ۸، ۴۸ و ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است که به خوبی تفاوت تصویر ثبت شده در آن را با لنز های ۵، ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی شیائومی نشان می دهد.

البته این موضوع و مقایسه نمی تواند کیفیت و وضوح بالای تصاویر ثبت شده در گوشی پوکو اف ۲ پرو را زیر سوال ببرد و در این زمینه محصول مورد نظر را می توان یکی از بهترین گوشی های میان رده ای بازار دانست.

در زمینه استفاده از دوربین سلفی اما باید امتیاز بالاتری را به شیائومی بدهیم که در محصول خود از لنز ۲۰ مگاپیکسلی استفاده نموده است.

این در حالی است که گوشی وان پلاس از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار است که البته کیفیت نسبتا بالایی برای کاربران ارائه می دهد.

بررسی پردازنده و دیگر امکانات

پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro

هر دو محصول پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro از اندروید نسخه ۱۰ پشتیبانی می کنند و با رابط کاربری های مخصوص هر دو برند، کاربری جذاب تری را در اختیار افراد می گذارند.

نکته قابل توجه در مقایسه پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro به استفاده هر دو محصول از یک تراشه به عنوان پردازنده مرکزی دستگاه است تا شاهد قدرت و سرعت برابری در اجرای نرم افزار و یا بازی های مختلف باشیم.

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ شرکت کوالکام که به عنوان یکی از پرفروش ترین تراشه های سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است، هسته مرکزی هر دو گوشی را در اختیار گرفته است.

در صورتی که قصد داشته باشید از حافظه داخلی مورد نظر خود استفاده نمایید، هر دو گوشی پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro دو انتخاب ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ را در اختیار شما قرار می دهند.

نکته مهم و قابل ذکر در مورد هر دو محصول پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت تلفن همراه یا همان ۵G است که سرعت دانلود و آپلود بالاتر و بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از نظر شارژدهی نیز پوکو اف ۲ پرو شیائومی به دلیل استفاده از یک باتری غیرقابل تعویض ۴۷۰۰ میلی آمپری می تواند گزینه مناسب تری نسبت به گوشی وان پلاس با ظرفیت باتری ۴۵۱۰ میلی آمپر ساعت باشد.

هر دو محصول پوکو F2 pro شیائومی یا One plus 8 pro از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می کنند و ۵۰ درصد باتری گوشی وان پلاس ۸ پرو در ۲۳ دقیقه شارژ می شود.

با توجه به امکاناتی که در هر دو محصول قرار داده شده است، مشخص است که گوشی هوشمند پوکو F2 PRO شیائومی به دلیل امکانات مناسب و البته قیمت پایین تر، گزینه بسیار ارزشمندتری از نظر اقتصادی برای خرید می باشد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)