پوکو که قبلا به عنوان زیر مجموعه شیائومی فعالیت می کرد، در چند روز گذشته از دومین گوشی هوشمند مستقل خود یعنی پوکو X2 رونمایی کرد.

این گوشی مانند بسیاری از گوشی های شرکت شیائومی برای بازار پر مخاطب هند عرضه شده است و احتمالا با توجه به قیمت مناسب و ۲۵۵ دلاری که دارد به زودی وارد تولیدات جهانی این شرکت خواهد شد.

ما در این مطلب در نمایندگی شیائومی قصد داریم مشخصات فنی و ویژگی های Poco X2 را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی و قیمت پوکو X2

پوکو X2

شیائومی یکی از برند های بی رقیب در بازار هند می باشد که توانسته است سود قابل توجهی را با توجهی به استراتژی های مختلف خود به دست آورد.

پوکو به عنوان یکی از زیر مجموعه های شیائومی در هند، سال گذشته اولین گوشی تلفن همراه هوشمند ساخت خود یعنی پوکو F1 را وارد بازار نمود.

این گوشی که مشخصاتی مانند گوشی های پرچمدار شیائومی یعنی ردمی K30 را در خود داشت توانست با توجه به قیمت مناسبی که دارد مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

هر چند از نظر سخت افزاری و پردازشی محصول اول پوکو را نسبت به گوشی هوشمند دوم آن می توان بسیار برتر دانست اما ویژگی های قابل توجهی نیز در پوکو X2 قرار داده شده است که می تواند آن را برای مشتریان جذاب کند.

یکی از مهم ترین دلایل معرفی این محصول توسط پوکو که هنوز هم جز زیر مجموعه های شیائومی به حساب می آید مقایسه ی این محصول با یکی از محصولات دیگر برند موفق در بازار هند یعنی ریلمی X2 می باشد.

ریلمی در سال قبل توانست با رشد ۲۵۵ درصدی تقریباً به عنوان یک خطر جدی برای محبوبیت شیائومی در هند مطرح شود.

محصول شرکت ریل می هر چند از نظر پردازنده با محصول پوکو مشابه می باشد اما از نظر میزان حافظه ی داخلی و دوربین در سطح پایین تری قرار گرفته است.

این مقایسه زمانی جالب تر می شود که بدانیم ریل می گوشی خود را با قیمت پایه ۳۹۰ دلار عرضه می کند که می تواند هم ردیف قیمت گوشی پرچمدار شیائومی باشد.

به همین دلیل می توان حدس زد که بسیاری از کاربران از بین این دو برند دوباره شیائومی و پوکو را انتخاب نمایند.

مشخصات و ویژگی های ظاهری پوکو X2

پوکو X2

این محصول از نظر ظاهری شباهت هایی به محصولات شیائومی دارد و در آن از طراحی های به نسبت ساده استفاده شده است.

در قاب پشتی که از جنس شیشه می باشد شاهد استفاده از یک دوربین چهارگانه هستیم.

استفاده از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی می تواند تا حدود بسیار زیادی نیاز های کاربرانی که به دنبال گوشی های با نمایشگر بزرگتر هستند را برطرف نماید.

این نمایشگر از فناوری IPS استفاده نموده است تا علاوه بر حفاظت از سلامت چشم باعث شود تا دید گسترده تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

از نظر وضوح تصویر نیز با  توجه به استفاده از رزولوشن و کیفیت FULL HD می توانیم شاهد تصاویر جذاب و با وضوح بالایی باشیم هر چند نمی توان آن را با محصول قبلی پوکو در این زمینه مقایسه نمود.

شاید همگان باور داشته باشند که این محصول پوکو را نمی توان از نظر سخت افزاری در میان محصولات پرچمدار قرار داد اما یک فاکتور مهمی به نام قیمت اینجا می تواند تاثیر خود را داشته و بعث شود تا طیف گسترده ای از بازار هند برای خرید این محصول اقدام نمایند.

پردازنده قوی و پرسرعت و بررسی حافظه داخلی

پوکو X2

در پوکو X2 از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G شرکت کوالکام استفاده شده است که می تواند به عنوان یکی از پردازنده های با سرعت و قدرت بالای این شرکت مطرح شود.

این پردازنده به کاربران امکان می دهد تا بازی های نیمه سنگین و اجرای نرم افزاری های مختلف را به صورت همزمان روی دستگاه داشته باشند.

در کنار این پردازنده یک رم ۴ گیگابایتی روی پوکو X2 قرار گرفته است که کارایی و عملکرد آن را برای اجرای دستورات و همچنین برنامه های مختلف بالا می برد.

در واقع می توان گفت خرید پوکو X2 با این قیمت و البته سخت افزاری مناسب می تواند ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد و همین امر شاید در رقابت با ریل می این گوشی های این شرکت را با محبوبیت کمتری رو به رو نماید.

یکی دیگر از تفاوت های پوکو X2 با محصول هم نام شرکت ریل می در استفاده از حافظه ی داخلی دو برابری می باشد.

۲۵۶ گیگابایت حافظه در این محصول از پوکو قرار داده شده است تا مشتریانی که امروزه به این امر اهمیت بسیار زیادی می دهند دغدغه ای برای ذخیره فایل ها و اطلاعات و یا نصب نرم افزار های مختلف را نداشته باشند.

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

پوکو X2

پس از آن که استفاده از دوربین های ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور های شرکت سونی در گوشی های شیائومی توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید، این شرکت به همراه پوکو در محصولات جدید خود از دوربین هایی با لنز ۶۴ مگاپیکسلی رونمایی کردند.

در این دوربین یک حسگر بزرگ ۱.۷/۱ قرار گرفت است تا کیفیت و وضوح تصاویر به یک سطح عالی و مطلوب برسد.

در کنار این دوربین شاهد استفاده از یک دوربین دیگر با قدرت  ۸  مگاپیکسل فوق عریض و دو دوربین و ۲ مگاپیکسلی هستیم که می توان از آن ها برای تشخیص عمق و یا دوربین ماکرو استفاده نمود.

برای اینکه خیال افرادی که دائما در حال سلفی گرفتن یا لایو دادن در فضای مجازی و ارتباطات مختلف هستند نیز راحت باشد، در پوکو X2 از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های مهم این گوشی می توان به شارژ سریع ۲۷ واتی آن اشاره نمود که می تواند نسبت به شارژ سریع ۳۰ واتی بسیار سریع تر باشد.

پوکو X2 برای شارژ شدن و یا انتقال دیتا به یک پورت USB Type-C مجهز شده است و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی از طریق چک هدفون به آهنگ های پخش شده دستگاه گوش نمایند.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)