بلک شارک به عنوان نخستین گوشی مخصوص بازی شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد که در ادامه موفقیت آن شاهد تولید گوشی های مختلف از جمله جدیدترین آن ها یعنی شیائومی black shark 3 هستیم.

در ساخت این گوشی از جدیدترین پردازنده مرکزی استفاده شده است تا قدرت و سرعت عملکردی بالایی به آن ببخشد.

از نظر ظاهری نیز شیائومی black shark3 می تواند به خوبی طراحی جذاب و حس بازی را به کاربران انتقال دهد.

یکی از مهم ترین موارد و قابلیت های این گوشی در کنار شیائومی بلک شارک ۳ پرو را می توان مجهز شدن آن ها به نسل پنجم اینترنت تلفن های همراه دانست که البته ادعای شیائومی به عنوان اولین گوشی هایی که به این فناوری مجهز شده اند تا حدودی صحیح نمی باشد.

بررسی ویژگی های ظاهری شیائومی black shark 3

شیائومی black shark 3

شیائومی black shark 3 از وزن ۲۲۲ گرمی برخوردار می باشد که می توان به خوبی در هنگام بازی با کاربران همراه شود تا ساعت های متوالی بدون احساس خستگی با تلفن خود بازی کنند.

به جز اندازه نمایشگر که در شیائومی black shark 3 کمتر از مدل PRO می باشد، تفاوتی از نظر ظاهری بین بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو وجود ندارد و تنها بلک شارک ۳ در تنوع رنگی بیشتری به بازار عرضه می شود.

طبق بررسی ما در نمایندگی شیائومی نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نسبت تصویر ۲۰:۹ برای این گوشی در نظر گرفته شده است که می تواند با توجه به ابعاد مناسبی که دارد نیاز کاربران برای لذت بردن از بازی را برطرف نماید.

نرخ به روزرسانی و پاسخ لمسی که از مهم ترین ویژگی های هر نمایشگر در گوشی های تلفن همراه هوشمند به خصوص در گوشی های مخصوص بازی هستند در این محصول به کمترین میزان خود رسیده است تا کاربران از کار کردن با آن نهایت لذت را ببرند.

پشت و بدنه شیائومی black shark 3 از جنس آلومینیوم ساخته شده است تا مقاومت بالایی به این محصول ببخشد.

همچنین طراحی این محصول که برای بازی می باشد به گونه ای است که به خوبی حس خشن بودن را به کاربران القا نماید.

برای زیبایی فریم های آلومینیومی برای ساخت تلفن هوشمند مورد نظر به کار گرفته شده اند.

یکی از ویژگی های جذاب نمایشگر این تلفن را می توان قابلیت همیشه روشن بودن آن دانست.

برای شیائومی black shark 3 از سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده شده است و گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان را دارد.

بررسی قدرت دوربین اصلی و سلفی

شیائومی black shark 3

 

در قاب مثلثی شکل پشت گوشی سه دوربین قرار گرفته است تا علاوه بر کیفیت بالا در اجرای بازی ها در ثبت تصاویر نیز به کاربران کمک نماید.

دوربین اصلی دستگاه دارای قدرت ۶۴ مگاپیکسلی می باشد و در کنار آن دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی التراواید و دوربین ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفته است.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی شیائومی شیائومی black shark 3 از نظر تصویری برداری یکی از بهترین و به روزترین گوشی های بازار است که در این زمینه نیز می تواند با گوشی های پرچمدار دیگر برند ها وارد رقابت شود.

برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز واید استفاده شده است تا تصاویر با کیفیت بالایی ثبت شوند و کاربران بتوانند ارتباطات لایو بسیار مناسبی را داشته باشند.

جدید ترین پردازنده شرکت کوالکام در قلب شیائومی black shark 3

شیائومی black shark 3

برای پردازنده مرکزی این تلفن هوشمند مخصوص بازی انتظار می رفت که از جدیدترین پردازنده استفاده شود که شیائومی با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ شرکت کوالکام به خوبی این امر را تحقق بخشیده است.

این پردازنده ۸ هسته ای در ساختار خود دارای یک پردازنده گرافیکی Adreno 650 است که به خوبی لذت بازی کردن را به کاربران ارائه می کند.

برای رم دستگاه اما شیائومی این مدل را برخلاف شیائومی بلک شارک ۳ پرو با سه کانفیگ مختلف وارد بازار نموده است.

مدل پایه این گوشی از یک رم ۸ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۱۲۸ گیگ استفاده می کند تا کاربرانی که به این حجم از حافظه و کارایی نیاز دارند این مدل را خریداری نمایند.

مدل متوسط این گوشی هوشمند در رم خود از ۱۲ گیگ رم استفاده می کند و میزان حافظه داخلی آن نیز همان ۱۲۸ گیگ می باشد.

برای کسانی که به دنبال کارایی بیشتر در کنار همان حافظه داخلی برای ذخیره سازی هستند این مدل پشنهاد می شود.

اما مدل پیشرفته دستگاه در کنار رم ۱۲ گیگابایتی دارای ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی نیز هست که می تواند به خوبی نیاز کاربران را برطرف نماید.

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعت نیز یکی از امکاناتی است که در این محصول می تواند به کارایی آن کمک نماید.

این باتری از شارژ سریع ۶۵ واتی برای نسخه های با ۱۲ گیگ رم و شارژ سریع ۳۰ واتی برای نسخه ۸ گیگ پشتیبانی می کند.

از دیگر امکانات بلک شارک ۳ می توان به Type-C 1.0 کانکتور ریورسیبل، بلوتوث، قابلیت اتصال بی سیم، حسگر اثر انگشت، قطب نما و … اشاره نمود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)