آنچه که در مورد شیائومی MI MIX 3 می تواند بیشتر از همه ی مشخصات مورد توجه قرار بگیرد بیشترین درصد اندازه ی صفحه ی نمایش نسبت به تلفن های هوشمند این سری می باشد.

برای انتخاب و خرید گوشی های هوشمند شیائومی تنوع بسیار زیادی وجود دارد و همین امر توانسته است افزایش محبوبیت این شرکت در مدت زمان کوتاهی را به دنبال داشته باشد.

شیائومی MI MIX 3

شیائومی MI MIX 3

این تلفن که از سری محبوب MI MIX شیائومی می باشد در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شده و قرار است یک نسخه ای از این محصول با پشتیبانی از فناوری  نسل پنجم اینترنت تلفن های هوشمند به بازار ارائه شود.

شیائومی MI MIX 3 از ساختار کشویی بهره می برد و همین امر آن را از محصولات این سری جدا کرده است.

هر چند باید به هنگام بررسی یک مدل تلفن همراه هوشمند به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر توجه نماییم، اما این مدل از تلفن های هوشمند شیائومی توانسته است با توجه به کاهش بی نظیر نسبت بدنه به صفجه ی نمایش محبوبیت بسیار زیادی را در بین کاربران به دست آورد.

همین محبوبیت باعث شد تا شیائومی برای سال آینده اقدام به تولید اسمارت فون MI MIX ALPHA نماید که نسبت بی نظیر ۱۸۰ درصدی بین بدنه و صفحه ی نمایش آن وجود دارد.

طراحی بدنه ی بی نظیر و جذاب در شیائومی MI MIX 3

اسمارت فون های این رده معمولاً به دلیل طراحی زیبای بدنه مورد توجه قرار گرفته اند.

این امر در شیائومی MI MIX 3 نیز به خوبی دیده می شود به طوری که آن را می توان محبوب ترین و جذاب ترین گوشی های این رده تا کنون دانست.

در مدل های قبلی دوربین سلفی دستگاه در قسمت پایین صفحه نمایش قرار گرفته تا بتوان صفحه ی نمایش را بتوان تا حد ممکن به بالاترین نقطه رساند.

هر چند این موضوع به عنوان یک خلاقیت مورد توجه برخی از کاربران قرار گرفته بود اما درصد زیادی از آن ها نیز از چرخاندن دائمی گوشی در هنگام گرفتن سلفی با دستگاه ابراز نارضایتی کرده بودند.

شیائومی در ساخت محصول جدید خود یعنی MI MIX 3 به طور کلی دوربین سلفی را از قسمت جلویی دستگاه حذف نموده است.

دوربین های اصلی و دوگانه به همراه دوربین سلفی دستگاه در یک مجموعه در پشت آن قرار گرفته اند که از طریق بالا کشیدن و حرکت دادن آن با دست قابل مشاهده و استفاده می باشند.

برای اینکار از مغناطیس‌های دائمی از جنس Neodymium استفاده می شود که می توان آن ها را به عنوان بهترین مغناطیس کنونی بازار شناخت.

شیائومی MI MIX 3 در طول عمر خود توانایی استفاده ی ۳۰۰ هزار بار از این مکانیزم را دارد که برای یک اسمارت فون بسیار عدد و قابلیت بالایی می باشد.

دوربین اصلی دستگاه دارای دو لنز جداگانه با قدرت ۱۲ مگاپیکسل می باشد.

دوربین سلفی شیائومی MI MIX 3 نیز از دو لنز جداگانه با قدرت ۲۴ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل برای تشخیص عمق تصویر استفاده می کند.

ویژگی های صفحه نمایش دستگاه

شیائومی MI MIX 3

شیائومی MI MIX 3 در ساختار خود از صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی از نوع  Super AMOLED  لمسی خازنی استفاده می کند.

این صفحه نمایش که توانایی ترکیب و نشان دادن ۱۶ میلیون رنگ را دارد توسط یک نسخه از کورنینگ گوریلا گلس محافظت می شود.

رزولوشن صفحه نمایش نیز ۲۳۴۰*۱۰۸۰ بوده که نسبت به نسل های قبلی تصاویر با کیفیتی را نمایش می دهد.

نمایشگر و اسپیکر

وقتی در بین کارشناسان نمایندگی شیائومی در تهران صحبت از نمایشگر پرچم‌داران به‌میان می‌آید، بدون شک نام اولدها به ذهن خواهد آمد. خبر خوب درباره‌ی استفاده‌ی نمایشگر می‌میکس ۳ نیز استفاده‌ی شیائومی از پنل اولد ساخت سامسونگ در آن است. شیائومی به نمایشگر QHD اعتقادی ندارد؛ از‌این‌رو، با دیدن رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در مشخصات فنی می‌میکس‌ ۳ چندان تعجب نکردیم. این رزولوشن برای نمایشگر ۶.۳۹ اینچی می‌میکس تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را به‌ارمغان می‌آورد که کاملا برای استفاده‌‌های معمول مناسب و کافی است. چینش PenTile Matrix پیکسل‌ها را پیش‌ازاین در دیگر نمایشگرهای سوپرامولد سامسونگ هم دیده‌ایم؛ بنابراین، از توضیح درباره‌ی آن پرهیز می‌کنیم.

وقتی می‌میکس ۳ را برای سنجش روشنایی آزمایش کردیم، انتظار روشنایی بالای ۹۵۰ نیتی از آن را داشتیم. این آزمایش در حالت تنظیم روشنایی خودکار و با الگوی ۵۰ درصد انجام شد. در حالت دستی نیز، روشنایی نمایشگر تا ۶۵۰ نیت افزایش می‌یابد که برای محصولی پرچم‌دار کاملا ایدئال است. رنگ مشکی تا دو رقم اعشار روشنایی تولید نمی‌کند و می‌توان روشنایی آن را صفر و کنتراست را بی‌نهایت در نظر گرفت. قراردادن حالت تصویر روی Increased Contrast نیز فقط ۱۰ نیت در افزایش روشنایی مؤثر و تأثیر عمده‌اش بر نمایش اشباع‌تر رنگ‌‌ها است.

ویژگی های عمومی

۲۱۸ گرم وزن شیائومی MI MIX 3 می باشد که برای یک تلفن هوشمند در این رده بسیار مناسب است.

در ساختار این اسمارت فون از سرامیک برای پشت آن و آلومینیوم برای ساخت فریم ها استفاده شده است.

سیستم عامل اندروید ۹ (پای) برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای شرکت کوالکام با استفاده از تراشه ی  SDM845  Snapdragon 845می تواند کیفیت پردازش و اجرای برنامه ها در این محصول را تا حدود زیادی بالا ببرد.

برای پردازنده ی گرافیکی شیائومی MI MIX 3 متخصصان و طراحان شرکت به سراغ Adreno 630 رفته اند.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به لغو کننده ی نویز از طریق یک میکروفون اختصاصی اشاره نمود.

همچنین آداپتور تبدیل USB-C به جک هدفون برای این دستگاه می تواند خیال کاربران برای اتصال هندزفری را راحت نماید.

باتری که برای شیائومی MI MIX 3 در نظر گرفته شده است با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت یک باتری غیر قابل تعویض لیتیومی می باشد.

از دیگر امکانات شیائومی MI MIX 3 می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شبکه ی بی سیم وای فای دایرکت، وای فای و هات اسپات

بلوتوث ۵.۰

GPS و NFC

پورت ارتباطی USB Type C1.0

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی

شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

ویرایش تصاویر و فیلم ها به همراه نرم افزار های مخصوص برای نمایش اسناد

شارژ سریع بی سیم ۱۰ واتی

۵/۵ - (۲ امتیاز)