اخیرا و در ۱۲ مارس از گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro رونمایی شد که شیائومی مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری جذابی را در کنار کیفیت و قدرت بالا به نمایش می گذارد.

هر چند از نظر قدرت دوربین پیشرفت زیادی در این محصول شاهد نیستیم اما از نظر پردازنده و میزان رم نسبت به مدل های هم رده ای مانند شیائومی نوت ۸ و شیائومی نوت ۸ پرو شاهد استفاده از پردازنده های جدیدتر و قوی تر هستیم.

با ما در نمایندگی شیائومی همراه شوید تا این گوشی خوش ساخت شیائومی که با توجه به قیمت اولیه مناسب ۱۶۰ هزار دلاری قطعا مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی مشخصات ظاهری شیائومی Redmi Note 9 Pro

شیائومی Redmi Note 9 Pro

بدنه این محصول از جنس شیشه می باشد هر چند فریم آن را برای کاهش قیمت و البته توانایی زیباسازی بیشتر از جنس پلاستیک در نظر گرفته اند.

گوریلا گلس ۵ از این بدنه شیشه ای محافظت می کند.

علاوه بر شیاری که برای دو سیم کارت به صورت همزمان در نظر گرفته شده است می توان از شیار مخصوص قرار دادن کارت حافظه نیز برای ارتقاء ظرفیت داخلی دستگاه استفاده نمود.

وزن ۲۰۹ گرمی شیائومی Redmi Note 9 Pro باعث ظرافت و زیبایی محصول از نظر ضخامت شده و در کنار آن قدرت حمل بالاتری نیز به کاربران داده است.

اندازه نمایشگر و فناوری به کار رفته در آن

برای شیائومی Redmi Note 9 Pro یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی در نظر گرفته شده است که نسبت به هم رده ای های خود اندکی بزرگتر می باشد.

این نمایشگر که تقریباً ۸۵ درصد از حجم بدنه را پوشانده است از طریق فناوری IPS و کیفیت وضوح FULL HD تصاویر را به نمایش می گذارد.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی شیائومی فناوری IPS به کار رفته در این نمایشگر میدان دید گسترده تری را در اختیار کاربران قرار می دهد و به آن ها کمک می کند تا بتوانند در نور مستقیم خورشید نیز با گوشی خود کار کنند.

تنوع نمایش رنگ ها و همچنین زنده بودن آن ها باعث کاربری جذاب محصول شده و تصاویر را با وضوح و کیفیت بالاتری نمایش می دهد.

قدرت و سرعت با پردازنده مرکزی شرکت کوالکام

شیائومی Redmi Note 9 Pro

شرکت شیائومی برای این مدل از گوشی های خود باز هم سراغ پردازنده های پرقدرت شرکت کوالکام رفته است.

پردازنده هشت نانومتری Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G برای این محصول در نظر گرفته شده است که از جدیدترین و قوی ترین پردازنده های روز دنیا می باشد و در رده بندی پرفروش ترین پردازنده های جهان قرار گرفته است.

این پردازنده در کنار سیستم عامل اندروید ۱۰ که با رابط کاربری MIUI11 بهینه شده است می تواند قدرت و سرعت بالایی را برای اجرای نرم افزار ها و همچنین اجرای دستورات مختلف از طریق لمس نمایشگر ارائه نماید.

برای رم دستگاه دو کانفیگ مختلف در نظر گرفته شده است تا مشتریان با توجه به هزینه و البته نیاز خود برای خرید مدل مورد نظر اقدام نمایند.

کسانی که شیائومی Redmi Note 9 Pro با رم ۴ گیگابایتی را خریداری کرده باشند، می توانند از حافظه ۶۴ گیگابایتی نیز استفاده نمایند و کسانی که به دنبال حافظه بیشتر باشند باید برای خرید مدل با رم ۶ گیگابایتی که ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد اقدام نمایند.

البته همانطور که اشاره شد این گوشی دارای شیار مخصوص برای قرار دادن کارت حافظه از نوع UFS 2.1 بوده که مشتریان و کاربران می توانند با توجه به نیاز خود برای ارتقاء حافظه اقدام نمایند.

برای پردازنده ی گرافیکی مانند دیگر گوشی های هم رده ای، شیائومی به سراغ پردازنده Adreno 618 رفته است که می توان در کنار رابط کاربری که دارد، تجربه کاربری جذابی به مشتریان و خریداران دستگاه بدهد.

قدرت دوربین و دیگر امکانات

شیائومی Redmi Note 9 Pro

از نظر قدرت و امکانات دوربین نسبت به مدل های مشابهی مانند ردمی نوت ۸، تفاوت های زیادی را شاهد نیستیم.

در قاب پشتی ۴ دوربین قرار گرفته است که دوربین اصلی آن دارای قدرت ۴۸ مگاپیکسلی می باشد.

در کنار این دوربین از سنسور های ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر استفاده شده است تا کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده بالا برود.

برای کسانی که در فضای مجازی علاقه مند به استفاده از دوربین جلو دستگاه هستند نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز قرار داده شده است.باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت شیائومی Redmi Note 9 Pro می تواند نیاز کاربران را برای روشن ماندن و استفاده از دستگاه برای مدت طولانی به خوبی برطرف نماید.

این باتری از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند.

از دیگر امکانات شیائومی Redmi Note 9 Pro می توان به موارد زیر اشاره نمود.

جک هدفون برای گوش دادن به موسیقی و یا استفاده در هنگام تماس

شتاب سنج

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

قطب نما

سنسور مجاورت

پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه

اتصال بی سیم

بلوتوث

رادیو
۲.۰، Type-C 1.0 کانکتور ریورسیبل

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)