در اوایل آذر ماه امسال بود که شیائومی به عنوان یکی از برند هایی که توانسته بود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به عنوان سومین فروشنده گوشی های تلفن همراه خود را معرفی کند، یک گوشی جدید به نام شیائومی Redmi note pro 5g به بازار معرفی نمود.

شباهت هایی بین این گوشی و مدل ردمی نوت ۹ پرو که در اوایل سال ۲۰۲۰ معرف شد، وجود دارد اما استفاده از اینترنت ۵G را شاید بتوان مهم ترین تغییر این گوشی نسبت به نسل قبلی خود دانست.

نکته جالب این است که مدل های معرفی شده جدید با همان قیمت سری قبلی ارائه شده اند که می تواند نقطه مثبتی در تولید گوشی های هوشمند شیائومی باشد.

البته تغییرات دیگری نیز در این مدل نسبت به مدل قبلی داده شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

بررسی نمایشگر و بدنه شیائومی Redmi note pro 5g

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی این گوشی به شما اجازه می دهد تا بتوانید به راحتی با آن کار کرده و البته وزن آن نیز به ۲۱۵ گرم می رسد که اندکی نسبت به برخی از گوشی های میان رده ای بالاتر است.

گوشی شیائومی Redmi note pro 5g

برای این نمایشگر از فناوری IPS LCD استفاده شده است که می تواند زاویه دید وسیع تری را در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند به راحتی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز با گوشی خود کار کنند.

وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل نیز برای این محصول همان وضوح نمایشگر سری قبلی است تا کاربران بتوانند به راحتی فیلم های با کیفیت را بر روی گوشی خود تماشا نمایند و یا بازی های روز را با لذت کاربری بالا تجربه کنند.

برای بدنه این محصول از شیشه استفاده شده است که ظرافت خاصی به طراحی آن داده و به همین دلیل است که بیشتر مشتریان در همان نگاه اول برای خرید شیائومی Redmi note pro 5g تشویق می شوند.

این گوشی نیز مانند هم رده ای های خود و همانند نسل قبلی از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می کند.

البته تفاوت اصلی را می توان پشتیبانی سیم کارت های این گوشی از اینترنت نسل پنجم تلفن های همراه دانست که در برخی از کشور ها راه اندازی شده است.

اینترنت ۵g سرعت بسیار بالاتری برای دانلود آپلود فایل ها و ویدیو ها نسبت به نسل قبلی خود دارد.

پردازنده مرکزی و حافظه گوشی

در این مدل از اندروید ۱۰ برای سیستم عامل دستگاه استفاده شده است و البته به رابط کاربری نسخه ۱۲  مخصوص شیائومی نیز مجهز شده است.

طبق نظر کارشناسان ما در نمایندگی شیائومی پردازنده ۸ نانومتری اسنپدراگون ۷۵۰  که برای گوشی های با فناوری ۵G تهیه و ساخته شده است در این گوشی نیز مورد استفاده قرار گرفته است تا علاوه بر سرعت بالای اینترنت شاهد سرعت بالای دستگاه در اجرای دستورالعمل ها و نرم افزار های مختلف باشیم.

گوشی شیائومی Redmi note pro 5g

برای اینکه کاربران بتوانند با لذت بالاتری بازی ها و فیلم های با کیفیت را روی گوشی شیائومی Redmi note pro 5g تماشا کند از پردازنده گرافیکی Adreno 619 استفاده شده است.

این گوشی در دو کانفیگ مختلف به بازار ارائه شده است و شاهد استفاده از رم ۶ و ۸ گیگ بر روی آن هستیم.

کسانی که مدل با رم ۶ را خریداری نمایند فقط می توانند از ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی بهره مند شوند در حالی که استفاده از رم ۸ گیگ می تواند دو انتخاب ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ در اختیار شما قرار دهد.

این محصول که مانند دیگر گوشی های شیائومی با رنگ بندی متنوعی وارد بازار شده است بر روی خود از حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی می کند.

برای شارژ کردن این گوشی باید از پورت مخصوص USB Type-C استفاده نمود.

 باتری شیائومی Redmi note pro 5g نیز در وضعیت مناسبی با توجه به قیمت به سر می برد و برای این محصول از یک باتری جدانشدنی لیتیوم پلیمری ۴۸۲۰ میلی آمپر استفاده شده است.

گوشی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می کند تا بتوانید در مدت زمان کمتر از یک دقیقه گوشی خود را به طور کامل و ۱۰۰ درصد شارژ نمایید.

بررسی دوربین و دیگر امکانات

دوربین های اصلی و چهارگانه شیائومی Redmi note pro 5g در قاب پشتی قرار گرفته اند که مهم ترین آن ها یعنی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را می توان ثبت کننده تصاویر جذاب و با کیفیت دانست.

گوشی شیائومی Redmi note pro 5g

همین موضوع باعث شده است تا این گوشی شرکت شیائومی برای تولید محتوای حرفه ای ویدیویی یا حتی عکاسی از محصول برای بسیاری از افراد جلب توجه نماید.

در کنار این لنز از سه لنز مجزای دیگر با قدرت ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل استفاده شده است تا هر کدام با توجه به تشخیص عمق و فاز بتوانند نقش مهمی در ثبت تصاویر داشته باشند.

دوربین سلفی هم امروزه یکی از مهم ترین ابزار های استفاده از گوشی های هوشمند است که در شیائومی Redmi note pro5g از لنز ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است.

از مهم ترین امکانات سلفی این گوشی می توان به فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه, ژیروسکوپ و … اشاره نمود.

از دیگر امکاناتی که بر روی ردمی نوت ۹ پرو فایو جی قرار گرفته است که می‌تواند ارزش قیمت و اقتصادی بودن آن را بالا ببرد می توان به بلوتوث، قابلیت افزایش حافظه داخلی، رادیو و … اشاره نمود.

Rate this post