تفاوت رام چین با گلوبال در دو نسخه ی متفاوت از گوشی های هوشمند شرکت های چینی از جمله شیائومی هستند که از نظر قیمت و ساپورت زبان فارسی یا برنامه های گوگل می باشد.

ما در این مقاله در نمایندگی شیائومی قصد داریم تا تفاوت رام چین با گلوبال در گوشی های هوشمند شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت رام چین با گلوبال

تفاوت رام چین با گلوبال

امروزه شرکت های چینی تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند توانسته اند با شرکت های بزرگ جهانی در این زمینه رقابت کنند و سهم بزرگی از بازار مشتریان را به خود اختصاص دهند.

شرکت های چینی به دلیل تحریم و فیلترینگ شدید گوگل در این کشور گوشی های هوشمند خود را  در دو نسخه چینی برای تولید داخلی کشور و نسخه ی خارجی یا جهانی برای کشور های مختلف به بازار عرضه می کنند.

این نسخه ها تفاوتی از نظر سخت افزاری با هم ندارند ولی از نظر نرم افزاری و رابط کاربری و برنامه های نصب شده و حتی قیمت می توانند با هم متفاوت باشند.

شیائومی همواره ابتدا نسخه ی چینی محصولات خود را وارد بازار نموده و سپس اقدام به تولید نسخه های جهانی یا رام گلوبال می نماید که به همین دلیل ممکن است برخی از محصولات این شرکت فقط دارای نسخه ی چینی باشند.

تفاوت در قیمت و دیگر ویژگی های رام گلوبال و چین گوشی های شیائومی

یکی از مهم ترین تفاوت رام چین با گلوبال را می توان قیمت کمتر در نسخه های چینی دانست.

این موضوع باعث شده است تا استفاده از نسخه های چینی و تبدیل رام آن ها به نسخه ی جهانی برای شرکت ها و فروشگاه ها به عنوان گزینه ای جذاب مطرح شود تا جایی که اگر مشتری اطلاعاتی در مورد نسخه های مختلف گوشی نداشته باشد، ممکن است یک نسخه ی چینی را به جای نسخه ی جهانی خریداری نماید که قطعا مشکلاتی برایش به وجود خواهد آمد.

نسخه های جهانی گوشی های شیائومی در یک پک متفاوت ارائه می شوند که البته از نظر سخت افزاری کاملاً مشابه رام چینی هستند.

معمولاً با توجه به اینکه دلالان در نسخه های جهانی تاثیر بسیار زیادی دارند، قیمت رام گلوبال گوشی های چینی بسیار بیشتر از نسخه ی چینی آن ها می باشد.

نکته ی دیگری که در مورد تفاوت رام چین با گلوبال می توان به آن اشاره نمود این است که نسخه های چینی معمولاً دارای گارانتی معتبر بوده و آپدیت های شیائومی را سریع تر دریافت می کنند.

در برخی از مدل ها نیز تفاوت هایی در پشتیبانی از نسل های اینترنت تلفن همراه در نسخه های رام گلوبال و چین محصولات شیائومی مشاهده شده است.

عدم ساپورت گوگل در نسخه ی چینی

تفاوت رام چین با گلوبال

با توجه به فیلترینگ شدید گوگل در کشور چین، نسخه های چینی گوشی های تولید شده توسط شرکت شیائومی و یا دیگر برند ها برنامه های کاربردی چینی را به صورت پیش فرض بر روی خود نصب ندارند و کاربرانی که حتی نسخه ی رام شده ی آن ها را خریداری می کنند باید به جای گوگل پلی از فروشگاه چینی MI Market استفاده نمایند که قطعاً کاربردی برای ما ایرانی ها نخواهد داشت.

علاوه بر این رام چینی محصولات شیائومی از زبان فارسی به صورت پیش فرض پشتیبانی نمی کند و فقط دارای زبان چینی می باشد.

با نصب گوگل کیبورد فارسی می توان در نسخه های چینی که تغییر رام داده شده اند از زبان فارسی استفاده نمود.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که حتی زمانی که تغییر رام هم بر روی این گوشی ها انجام می شود نیز زبان چینی در برخی از قسمت های گوشی قابل تغییر نخواهد بود.

زمانی که نسخه ی چینی را خریداری می کنید که توسط فروشگاه های مختلف به نسخه ی گلوبال رام شده است، بسیاری از برنامه های چینی پیش فرض مزاحم که قابلیت پاک شدن نیز ندارند بر روی آن مشاهده می شوند.

رام گلوبال یا رام چین؟

تفاوت رام چین با گلوبال

 

حال بعد از بررسی تفاوت رام چین با گلوبال در محصولات شیائومی این سوال برای کاربران و دوستداران این برند در داخل کشورمان به وجود می آید که از کدام نسخه استفاده نمایند.

مهم ترین موضوعی که می تواند در انتخاب بین رام گلوبال و چین مشتریان را به سمت خرید نسخه ی چینی و رام شده ی محصولات سوق دهد قیمت بسیار پایین تر این محصولات می باشد.

با توجه به تغییر رام نسخه های چینی پک آن ها باز شده است و این موضوع می تواند مشتریان را در شناسایی رام گلوبال و چین از هم کمک نماید.

شیائومی بر روی گوشی های نسخه ی چینی خود یک قفل به نام بوت لاکر قرار داده است تا مانع نصب نسخه های جهانی بر روی آن ها شود.

هر چند بسیاری از فروشندگان نسخه های غیر رسمی رام گلوبال را روی نسخه های چینی گوشی های هوشمند شیائومی نصب می کنند که مشکل نداشتن و ساپورت نکردن زبان فارسی را از بین می برد و البته مشکلات مخصوص خود را به همراه خواهد داشت.

مهم ترین و بزرگترین رام های غیر رسمی را می توان عدم آپدیت شدن آن ها دانست که البته مشکلات مختلف دیگری مانند باگ های فراوان این نسخه ها و همچنین هنگ کردن دستگاه در هنگام استفاده از برخی از قابلیت های گوشی نیز می تواند مشاهده شود.

هر چند در بررسی تفاوت رام چین با گلوبال و استفاده از نسخه های غیر رسمی رام برای آن ها این مشکلات به وضوح دیده می شود اما خوب قطعا به دلیل فاکتور مهمی مانند قیمت ممکن است بسیاری از کاربران برای خرید رام های غیر اصل بر روی گوشی های نسخه ی چینی نیز اقدام نمایند.

۳/۵ - (۸ امتیاز)