شیائومی بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3 ؟ این سوالی است که شاید ذهن بسیاری از کسانی که به دنبال خرید یک تلفن همراه هوشمند با کیفیت و قوی هستند را مشغول کرده است.

در این مطلب در نمایندگی شیائومی در تهران قصد داریم ضمن بررسی و مقایسه مشخصات ظاهری و ساختاری این دو محصول شما را برای راهنمایی خریدی بهتر و با کیفیت بالاتر راهنمایی کنیم.

هر دو محصول اخیراً توسط این دو برند محبوب در زمینه تولید گوشی های همراه روانه بازار شده اند که از استراتژی های مختلف برای موفقیت در فروش و جلب رضایت مشتریان در ساختار آن ها و همچنین نوع بازاریابی استفاده شده است.

یکی از مهمترین قابلیت ها و ویژگی هایی که در ساختار این دو محصول قرار داده شده است، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت تلفن های همراه است که می تواند سرعت بالاتری در دانلود و یا آپلود در اختیار مشتریان قرار دهد.

بررسی و مقایسه از نظر بدنه و نمایشگر

بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3
شیائومی بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3

کسانی که به دنبال خرید گوشی هوشمند با نمایشگر بزرگتر هستند و این ویژگی اهمیت بیشتری برایشان دارد می توانند به سراغ گوشی شیائومی بلک شارک ۳ پرو بروند.

نمایشگر شیائومی بلک شارک ۳ پرو دارای اندازه ۷.۱ اینچی و می تواند حس استفاده از یک تبلت را القا کند.

نمایشگر  ROG  فون ۳ ایسوس دارای اندازه ۶.۵۹ اینچی بوده و تقریباً ۸۰ درصد بدنه را پوشانده است.

هر دو نمایشگر از نوع AMOLED بوده و از این نظر یکسان هستند.

از نظر وضوح نمایش تصاویر نیز گوشی شیائومی به دلیل استفاده از وضوح ۱۴۴۰*۳۱۲۰ در سطح بالاتری قرار دارد و تضاویر طبیعی و زنده تری در اختیار کابران قرار می دهد.

این میزان وضوح برای گوشی ایسوس بر روی عدد ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ تنظیم شده است.

برای کسانی که دائما در حال استفاده از گوشی همراه خود هستند و وزن آن می تواند برای استفاده در طولانی مدت مهم باشد، ROG  فون ۳ ایسوس با وزن کمتری می تواند گزینه سبک تر و مناسب تری باشد.

این گوشی با وزن ۲۴۰ گرمی حدوداً ۱۳ گرم از گوشی ساخته شده توسط شیائومی سبک تر است.

برای هر دو دستگاه از بدنه شیشه ای و فریم آلومینیومی استفاده شده است تا در این گزینه نیز از نظر زیبایی و مقاومت امتیاز یکسانی برای آن ها در نظر گرفته شود.

هر چند که گوشی شیائومی طراحی جذاب تر و خیلی حرفه ای تری دارد.

بررسی پردازنده ها و رم برای انتخاب شیائومی بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3

برای گوشی شیائومی بلک شارک ۳ پرو از یکی از قوی ترین پردازنده های مرکزی شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵  استفاده شده است.

این پردازنده ۷ نانومتری یک پردازنده ۸ هسته ای است که در سال ۲۰۱۹ و چند ماه گذشته شده از سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از پرفروش ترین پردازنده های دنیا لقب گرفته است.

برای پردازنده گرافیکی این گوشی شرکت شیائومی نیز از ADRENO 650 استفاده شده است.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی شیائومی در گوشی ایسوس نیز از همین پردازنده مرکزی و گرافیکی استفاده شده است و از این نظر می توان دو محصول را در یک سطح از قدرت پردازش و سرعت اجرای دستورالعمل های مختلف بر روی دستگاه دانست.

هر دو محصول نیز از اندروید ۱۰ بر روی ساختار نرم افزاری خود استفاده می کنند.

بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3
بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3

بررسی رم و حافظه داخلی

این دو گوشی شیک و البته کمی گران در بازار با کانفیگ های مختلف ارائه شده اند تا مشتریان بتوانند مطابق با نیاز خود یکی از این محصولات را خریداری نمایند.

گوشی ایسوس از رم ۱۲ و ۱۶ در ساختار خود استفاده می کند و کاربران می توانند با توجه به نیاز خود برای ذخیره کردن فایل ها و اطلاعات از حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و یا ۵۱۲ گیگ استفاده کنند.

برای گوشی شیائومی اما سه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ در نظر گرفته شده است تا مشتریان انتخاب های بیشتری داشته باشند.

البته شیائومی فقط حافظه داخلی ۲۵۶  و ۵۱۲ گیگ را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این نکته را هم نیز بدانید که هیچ کدام از دستگاه های مورد نظر از طریق کارت حافظه قابل ارتقاء نیستند.

بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3
بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3

بررسی قدرت دوربین

در پشت گوشی شیائومی بلک شارک ۳ پرو و با طراحی مثلثی زیبایی سه عدد دوربین ۶۴، ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی قرار داده شده است.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای قدرت ۲۰ مگاپیکسلی بوده و نیاز شما برای ارتباطات با کیفیت در فضای مجازی را برطرف می کند.

ایسوس برای این گوشی خود از همین دوربین های سه گانه در پشت دستگاه استفاده نموده است و تنها تفاوت آن ها را می توان استفاده از دوربین ۲۴ مگاپیکسلی سلفی در ساختار ROG  فون ۳ ایسوس دانست.

مقایسه باتری

اگر بخواهیم از بین شیائومی بلک شارک ۳ پرو یا ایسوس rog phone 3 یک محصول را با شارژدهی بالاتر انتخاب کنیم با توجه به استفاده از باتری ۶۰۰۰ میلی آمپریف گوشی ایسوس می تواند گزینه مناسب تری باشد.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری شیائومی نیز البته از قابلیت شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی نموده و می تواند در ۳۸ دقیقه تا ۱۰۰ درصد را به صورت کامل شارژ نماید.

Rate this post