علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی می تواند عدم استفاده درست از این باتری و یا استفاده از تجهیزات غیر اصل و فرعی باشد
که باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع این مشکل و تست باتری گوشی شیائومی خود اقدام نمایید تا مشکلی برای دیگر قسمت‌های سخت افزاری گوشی به وجود نیاید.

در صورتی که بتوانید مشکلات باتری گوشی خود را با تست آن در نمایندگی شیائومی برطرف نمایید شاید نیاز به تعویض باتری نباشد و یا از طریق بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری گوشی خود بتوانید بهینه سازی باتری را انجام دهید تا نیازی به پرداخت هزینه ها برای تعویض باتری با باتری اصلی و اورجینال نداشته باشید.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی چیست؟

دلایل مختلفی برای مدل های مختلف گوشی های شیائومی و خالی شدن باتری آن ها ممکن است به وجود بیاید که شاید مهمترین دلیل آن را بتوانیم به پایان رسیدن طول عمر مفید باتری پس از گذشت چند سال بدانیم اما زمانی که مدت زمان زیادی از خرید باتری شما نگذاشته است و مشاهده می کنید که باتری شارژ را به سرعت خالی می کند باید به نکاتی که در ادامه اشاره میکنیم توجه کنید تا شاید با رعایت کردن این نکات و یا تست باتری بتوانید مشکلاتی که برای آن به وجود می‌آید را برطرف نمایید.

نور زیاد نمایشگر و باز بودن برنامه های پس زمینه

یکی از مهمترین مشکلاتی که می تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی شود، بالا بودن درصد نور نمایشگر است که بیشترین میزان شارژ باتری را مصرف می‌کند. برای این که میزان شارژ باتری شما کمتر شود بهتر است نور نمایشگر خود را در حد معقولی پایین بیاورید تا بتوانید از این طریق در مصرف شارژ باتری صرفه جویی کنید.

علاوه بر این باز بودن برخی از برنامه ها در پس زمینه باعث می‌شود تا این برنامه‌ها به صورت اجرایی در آمده و اجرا شدن این برنامه ها انرژی و باتری گوشی را کاهش دهد. برای جلوگیری از این مشکل نیز سعی کنید برنامه‌هایی که در پس زمینه گوشی به آنها نیاز ندارید را به صورت کامل ببندید تا اجرای آنها به کاهش شارژ باتری منجر نشود.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

مشکلات سخت افزاری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی شود، مشکلات سخت افزاری مربوط به قسمت های مختلف گوشی از جمله منبع تغذیه و مادربرد آن می‌باشد که باعث می شود تا عملکرد و راندمان باتری پایین آمده و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش شارژدهی باتری شما شود.

عدم استفاده درست از قسمت‌های مختلف سخت افزاری دستگاه و مشکلاتی در دیگر قسمت ها می تواند مهمترین علت به وجود آمدن این مشکل باشد که برای رفع آن حتماً باید از ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته برای تست و عیب یابی دستگاه و باتری استفاده کنید.

در نمایندگی شیائومی شما می توانید به راحتی تست و عیب یابی تمامی گوشی ها را به بهترین شکل ممکن برای مشکلات باتری انجام دهد.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی استفاده از شارژر غیر اصل و فیک است

شاید بتوان مهمترین علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را استفاده از شارژر غیر اصل و فیک بدانیم.

متاسفانه بسیاری از افراد بعد از خراب شدن و کاهش راندمان شارژر اصلی دستگاه خود برای خرید شارژر غیر اصل و فکر می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا راندمان کاری باتری آنها در کوتاه‌مدت پایین آمده و بعد از مدت زمان زیادی به صورت کلی باتری آنها را از کار بیاندازد و شارژدهی آنها را به پایین ترین میزان ممکن برساند.

خرید یک باتری اصلی و اورجینال که در نمایندگی شیائومی با قیمت بسیار مناسب و با ضمانت نامه کتبی در اختیار شما قرار می گیرد می تواند تمامی مشکلات را به صورت کامل از بین ببرد و سلامت و شارژدهی باتری شما را حفظ نماید.

یکی دیگر از نکات طلایی که باید در مورد علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی به آن اشاره کنم این است که از شارژر گوشی های دیگر برای گوشی خود استفاده نکنید زیرا هرکدام از این شارژرها ظرفیت خاصی برای آنها تعیین شده از مناسب مدل خاصی از گوشی ها هستند. بنابراین استفاده کردن از این با دل شارژر ها می تواند باعث خراب شدن منبع تغذیه و کاهش میزان شارژدهی باتری شما شود.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

خراب شدن سوکت شارژر گوشی

یکی دیگر از مهمترین دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را می‌توانیم خراب بودن سوکت شارژر گوشی و عدم اتصال درست آن به منبع تغذیه و باتری گوشی بزنیم.

در بسیاری از موارد عدم استفاده درست از سوکت شارژر و یا عدم استفاده از جریان برق مناسب می‌تواند باعث بروز مشکلات این چنینی و روی سوکت شارژ شود و به صورت کلی راندمان باتری شما را پایین بیاورد که برای برطرف کردن این مشکل حتماً باید از ابزار و تجهیزات بسیار به روز و پیشرفته و تخصصی برای تعمیر و تعویض سوکت استفاده کنید.

Rate this post