در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی بپردازیم تا شما با دلایل موفقیت این برند در عرضه ی مدل های مختلف تلفن همراه آشنا شده و به جمع بندی برای خرید یا نخریدن این محصولات برسید.

ما در نمایندگی شیائومی در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب گوشی های شیائومی را برای شما کاربران شرح دهیم .

مزایا و معایب گوشی های شیائومی

مزایا و معایب گوشی های شیائومی

رقابت بسیار گسترده بین برند های مطرح جهانی در زمینه تولید انواع تلفن های همراه باعث شده است تا هر روز شاهد ظهور برند های تازه ای در این صنعت باشیم.

یکی از برند هایی که به سرعت توانست جایگاه مناسبی در بین مشتریان به دست آورد، شرکت شیائومی بود.

مزایا و معایب گوشی های شیائومی باعث شد تا مشتریان نسبت به خرید آن ها تردیدی نداشته باشند و با توجه به مزیت های زیاد این محصولات به راحتی برای خرید آن ها هزینه نمایند.

در ادامه برخی از مزایا و معایب گوشی های شیائومی مورد بررسی قرار می گیرند.

مزایای گوشی های شیائومی

قیمت مناسب

در بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی شاید بتوان مهم ترین و تاثیرگذارترین عنصر در محبوبیت این محصولات را قیمت بسیار مناسب آن ها نسبت به برند های دیگر دانست.

قیمت همواره یکی از مهم ترین فاکتور های خرید محصولات دیجیتال می باشد و بالا رفتن قیمت گوشی های مختلف در کشورمان به دلیل نوسانات اقتصادی باعث شده است تا این موضوع بیشتر از قبل اهمیت پیدا کند.

قیمت پایین محصولات شیائومی از جمله تلفن های همراه این شرکت به دلیل سازوکار خاص شیائومی در ارائه ی محصولات در بازار های جهانی می باشد.

اولین دلیل قیمت پایین گوشی های شیائومی را می توان وجود شبکه ای گسترده برای توزیع و فروش این محصولات در سراسر جهان دانست که باعث می شود تا گوشی های شیائومی بدون واسطه و بدون افزایش قیمت به دست مشتریان و کاربران برسند.

دومین دلیلی که باید در بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی به آن اشاره نماییم، استفاده از بستر اینترنت و فضای مجازی برای ارائه ی محصولات توسط شرکت شیائومی می باشد.

این کار باعث شده است تا شیائومی هزینه های گزافی که دیگر برند ها برای تبلیغات پرداخت می کند را نداشته و از این طریق بتواند قیمت نهایی محصولات خود را کاهش دهد.

استفاده از تکنولوژی های روز

شرکت شیائومی

بعد از قیمت معمولاً مشتریان به سمت امکانات تلفن های همراه می روند که در این زمینه نیز شیائومی را می توان یکی از برند های محبوب جهانی دانست.

امکاناتی که در برند های دیگر با قیمت بسیار بالا ارائه می شوند در گوشی های مختلف شیائومی با قیمت بسیار پایینی وجود دارند و معمولاً مشتریان ترجیح می دهند با صرفه جویی در هزینه ها این امکانات را در اختیار داشته باشند.

کیفیت بالای دوربین ها، فیس لاک، حسگر اثر انگشت، پردازنده های فوق سریع، صفحه نمایش با کیفیت و … از جمله مهم ترین تکنولوژی های به کار رفته در گوشی های شیائومی می باشند.

از دیگر مزایایی گوشی های شیائومی می توان به خلاقیت در ساخت آن ها و همچنین نگاه به آینده ی شرکت شیائومی در ساخت این محصولات اشاره نمود که باعث جذابیت این محصولات شده است.

ساختار شیک و زیبا در کنار باتری با کیفیت

مزایا و معایب گوشی های شیائومی

یکی دیگر از مواردی که در بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی باید به آن اشاره نماییم، توجه شرکت به ساختار زیبا و شیک این محصولات می باشد.

شیائومی به خوبی می داند بسیاری از مشتریان زمانی که محصول را برای اولین بار در دست می گیرند با توجه به شیک بودن و ساختار زیبای آن، تصمیم خود را برای خرید می گیرند.

به همین دلیل سعی کرده است به خصوص در گوشی های پرچمدار و بالارده ای خود از خلاقیت بسیار زیادی در ساخت و طراحی محصولات استفاده نماید تا جذابیت ظاهری باعث افزایش فروش محصولات شود.

از دیگر مواردی که در مورد مزایای گوشی های شیائومی می توان به آن اشاره نمود، گرافیک بسیار چشم نواز این محصولات می باشد.

رابط کاربری چشم نواز MIUI  در کنار صفحه نمایش AMOLED و رنگ های خیره کننده باعث می شود تا کیفیت تصاویر و وضوح نمایش دستگاه بالا رفته و مشتریان در هنگام کار با گوشی های شیائومی نهایت لذت بصری را تجربه نمایند.

باتری این محصولات نیز بسیار با کیفیت بوده و می تواند نیاز های کاربران را در زمان های مختلف برآورده نماید.

معایب گوشی های شیائومی

در بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی بد نیست به برخی از معایب این محصولات نیز اشاره کنیم که برخی از افراد را از خرید این محصولات منصرف می کند.

استحکام نامناسب بدنه

شیائومی با توجه به استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه ی گوشی های خود توانسته است قیمت تمام شده ی این محصولات خود را کاهش دهد.

همین امر باعث می شود تا استحکام گوشی های شیائومی پایین آمده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و یا خوردگی نداشته باشند.که البته این موضوع در گوشی های قدیمی خود بیشتر صدق می کرد و در حال حاضر حاضر اکثر گوشی های شیائومی با بدنه فلزی استحکام بالایی دارند.

عمر کوتاه

یکی دیگر از معایب گوشی های شیائومی که برخی از کاربران در مزایا و معایب گوشی های شیائومی بیان کرده اند، عمر کوتاه این محصولات نسبت به برند های معتبری مانند اپل، سامسونگ و … می باشد.

درصد کمی از کاربران گوشی های شیائومی نسبت به خراب شدن بخش هایی از دستگاه پس از مدت کوتاه یک تا چند ماه ابراز نارضایتی کرده اند.

نکته ی مهمی که در مورد گوشی های شیائومی می توان به آن اشاره نمود این است که در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از خدمات مرکز ما به عنوان بهترین مرکز تعمیرات گوشی های شیائومی استفاده نمایید.

عدم ارائه آپدیت دقیق برای گوشی

امروزه برند های مطرح در زمینه ی تلفن های همراه هوشمند سعی کرده اند تا با پشتیبانی کامل از محصولات خود زمینه را برای فروش بیشتر آن ها فراهم نمایند.

متاسفانه شیائومی در این زمینه اندکی کوتاهی کرده و آپدیت اندروید را با کمی عجله ارائه می کند که کاربران باگ هایی رو بعد از آپدیت به کارشناسان ما گزارش دادند.

بنابراین با بررسی مزایا و معایب گوشی های شیائومی می توان آن ها را برای افرادی که قصد دارند با هزینه ای محدود یک گوشی با کیفیت و البته قیمت مناسب را خریداری نمایند، بسیار مناسب و اقتصادی دانست

مشکلات آپدیت گوشی های شیائومی

در مورد مزایا و معایب گوشی های شیائومی که در خرید گوشی تاثیرگذارند؟ باید به این نکته اشاره کنیم که مشکلاتی برای آپدیت گوشی های شیائومی همواره وحود داشته است که می تواند در خرید این گوشی ها به خصوص برای برخی از مدل ها مانند poco m3 تاثیر بسیار زیادی دارد. در برخی از موارد مشاهده شده است که این گوشی ها بعد از آپدیت دچار مشکلات اساسی در استفاده سخت افزاری شده اند و در برخی از موارد نیز این گوشی ها به صورت کامل از کار افتاده و خاموش می شوند و نیاز به تعمیر و تعویض مجدد برخی از قطعات دستگاه دارند.

قبلاً نیز در مطلبی تحت عنوان شیائومی را آپدیت کنیم یا نه تمامی موارد و مشکلاتی که آپدیت گوشی های شیائومی به همراه داشتند را مورد بررسی قرار دادیم و راهکارهایی را در مورد آپدیت کردن و همچنین نکات ایمنی را در این مورد به شما گوشزد کردیم.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران با آپدیت های جدید گوشی های شیائومی با مشکلاتی برخورد و البته بسیاری از آنها نیز با آپدیت های جدید مشکلات گذشته را برطرف شده دیدن وسایل در این مطلب نکاتی را در این مورد به شما یادآوری کنیم و بگویم که برای آپدیت گوشی های شیائومی باید چه نکاتی را رعایت کرده و از خدمات چه مرکزی استفاده کنید؟

مشکلات آپدیت جدید شیائومی

شیائومی سعی می کند مشکلات به وجود آمده در رابط کاربری خود را در آپدیت های مختلف برطرف نماید و البته این تنها دلیل آپدیت کردن رابط کاربری نیست و از نظر امنیتی نیز بخش های جدیدی به دستگاه اضافه می شود. علاوه بر این اضافه شدن و تغییر برخی از بخش های رابط کاربری و جذاب تر شدن و کاربردی تر شدن آن باعث می شود تا شیائومی آپدیت های جدیدی را در بخش های مختلف ارائه نماید.

کارشناسان نمایندگی شیائومی در کرج در برخی از مدل ها آپدیت کردن رابط کاربری باعث بروز مشکلات سخت افزاری می شود که از جمله این مدل ها می توان به poco m3 و mi 9t اشاره نمود که از قضا گوشی های پرفروشی نیز در بازار ایران بوده اند.

سایر مدل های گوشی های شیائومی در آپدیت هیچگونه مشکلی ندارند اما به روزرسانی نسخه نرم افزاری آن ها حتما باید با شرایط خاصی مانند استفاده از وای فای و اینرنت ADSL انجام شود تا مشکلات احتمالی به حداقل برسد.

نظر شما درباره گوشی های شیائومی چیست ؟!

سوالات متداول:

آیا گوشی های شیائومی ارزش خرید دارند؟

با توجه به امکانات و کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری می توان از معایب گوشی شیائومی چشم پوشی کرد و گفت این محصولات ارزش خرید بالایی از نظر اقتصادی دارند.

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

با توجه به برند بودن سامسونگ به صورت کلی این مقایسه برای برخی از مدل ها به سمت شیائومی سنگینی می کند.

۳.۹/۵ - (۳۷۴ امتیاز)