شیائومی Redmi note 9 به عنوان یکی از گوشی های میان رده ای این شرکت است که به واسطه امکانات مناسب از جمله پردازنده مدیا تک و رم ۳ گیگ می تواند سرعت و کیفیت مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

این گوشی یکی که از نظر فناوری ساخت در میان گوشی های خوش ساخت و خوش دست شیائومی قرار می گیرد، از قیمت بسیار مناسب تری نسبت به دیگر مدل ها برخوردار بوده و همین امر شاید باعث استقبال از آن شده است.

بررسی امکانات ظاهری شیائومی Redmi note 9

گوشی شیائومی Redmi note 9

شرکت شیائومی در ساخت بدنه این محصول برخلاف مدل قبلی یعنی ردمی نوت ۸ از پلاستیک استفاده کرده است.

البته بدنه پلاستیکی یک مزیت خوب یعنی کاهش وزن را به دستگاه اضافه کرده است.

هر چند از نظر زیبایی ظاهری این موضوع کمی بر روی میزان جذابیت ردمی نوت ۹ تاثیرگذار بوده است، اما این گوشی به دلیل کارایی که دارد این نقص را به خوبی پوشانده است.

شیائومی ردمی نوت ۹ از دو سیم کارت به صورت همزمان با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۴G استفاده می کند.

در کنار شیار های مخصوصی که برای این دو سیم کارت در نظر گرفته شده است، یک شیار مخصوص کارت حافظه نیز اضافه شده است تا کاربران در صورت نیاز بتوانند حافظه دستگاه را ارتقاء دهند.

قرار گرفتن لنز دوربین سلفی در میان صفحه نمایشگر از دیگر نکات جذابی است که در این مدل می توان به آن اشاره نمود.

وزن ردمی نوت ۹ به دلیل استفاده از پلاستیک به ۱۹۹ گرم رسیده است تا کاربران در هنگام بازی و یا استفاده طولانی مدت از گوشی در فضای مجازی و کار های شخصی و اینترنتی احساس خستگی نداشته باشند.

نمایشگر IPS با اندازه ۶.۵۳ اینچی

گوشی شیائومی Redmi note 9

امروزه استفاده از گوشی های با نمایشگر بزرگ امری عادی است و مشتریان برای استفاده از کیفیت و لذت بالاتر در هنگام تماشای فیلم ها و یا تصاویر دوست دارند به سمت این نمایشگر ها بروند.

ردمی نوت ۹ نیز از یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی استفاده می کند که اندازه آن باعث شده است تا تقریباً نسبت آن به بدنه دستگاه، ۸۳.۵ باشد.

شیائومی Redmi note 9  در ساخت این نمایشگر از فناوری IPS لمسی خازنی استفاده کرده است تا هم میدان دید گسترده تری در اختیار کاربران قرار دهد و هم استفاده از آن در محیط های با نور بسیار زیاد را آسان تر کند.

وضوح نمایش تصاویر در این محصول به اندازه ی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ است تا تصاویر با کیفیت بالایی نسبت به گوشی های میان رده ای شیائومی و دیگر برند ها نمایش داده شوند.

بررسی دوربین های دستگاه

در شیائومی ردمی نوت ۹ نیز مانند مدل قبلی یا همان ردمی نوت ۸ از ۴ لنز جداگانه در قاب پشتی استفاده شده است.

البته طراحی این لنز ها در شیائومی Redmi note 9 بسیار جذاب تر بوده و به صورت یک مربع در بالای حسگر اثرانگشت قرار گرفته اند.

لنز اصلی دوربین قدرت ۴۸ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن یک لنز ۸ مگاپیکسلی و ۲ لنز دو مگاپیکسلی تشخیص عمق قرار گرفت است.

این محصول به واسطه ی لنز های قرار گرفته بر روی آن، توانایی فیلم برداری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

برای دوربین سلفی شیائومی Redmi note 9 که البته یکی از کاربردی ترین اجزای این گوشی است، از لنز ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

در این بخش هیچ تفاوتی بین ردمی نوت ۹ و ۸ وجود ندارد و کیفیت هر دو با هم یکسان است.

گوشی شیائومی Redmi note 9

رم و پردازنده شیائومی Redmi note 9

شیائومی برای پردازنده گوشی های میان رده ای خود از محصولات انویدیا استفاده می کند در حالی که برای این مدل به سراغ پردازنده هشت هسته ای مدیا تک رفته است.

این پردازنده ۱۲ نانومتری با قدرت و سرعتی که دارد، امکان پردازش جدیدترین برنامه ها بر روی گوشی شما را قراهم می کند.

برای شیائومی Redmi note 9 از رم ۳ گیگ استفاده شده است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی شیائومی هر چند این میزان در مقایسه با گوشی های هم رده ای و حتی مدل های قبلی نیز پایین تر است، اما استفاده از پردازنده مرکزی مناسب و همچنین قیمت بسیار مناسب دستگاه می تواند این نقطه ضعف را به خوبی بپوشاند.

شیائومی ردمی نوت ۹ در دو مدل و با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگ به بازار ارائه شده است.

برای اینکه کاربران بتوانند در صورت نیاز میزان حافظه را ارتقاء دهند از اسلات اختصاصی کارت حافظه نیز استفاده شده است.

این گوشی از اندروید ۱۰ بهره مند بوده و نسخه ۱۱ رابط کاربری مخصوص شیائومی یعنی MIUI در آن قرار گرفته است.

از جمله امکانات ارتباطی می توان به بلوتوث نسخه ۵.۰، مادون قرمز، NFC که البته به مکان جغرافیایی بستگی دارد و پورت ۲.۰یو اس بی تایپ سی ۱.۰ reversible connector اشاره نمود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)