امروزه گوشی های شیائومی به عنوان گوشی های بسیار پر طرفدار در بازار کشورمان شناخته می شوند و البته در سطح جهانی نیز به عنوان یکی از برندهای پرفروش توانسته است وارد رقابت با برندهای مطرح مانند سامسونگ و اپل شود. هرچند قیمت بسیار مناسب و امکاناتی که بر روی این گوشی ها قرار داده شده است می‌تواند نظر هر مشتری و کاربری را برای خرید جلب کند اما نباید از مشکلات گوشی های شیائومی نیز غافل شویم که باعث می‌شوند تا در کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری از کاربران از عملکرد این گوشی ها رضایت نداشته باشند و مشکلاتی در زمینه های مختلف برای آنها به وجود بیاید.

در ادامه مطلب سعی می کنیم تمامی موارد و مشکلاتی که در مورد گوشی های شیائومی وجود دارد رضایت کاربران را برای استفاده از این گوشی ها پایین می‌آورد مورد بررسی قرار دهیم.

هیچ ارزانی بدون دلیل نیست!!!

قطعا قیمت بسیار پایین گوشی های شیائومی می تواند در همان نگاه اول شما را برای خرید این گوشی ها نسبت به امکاناتی که برای آنها قرار داده شده است و البته با توجه به مقایسه با دیگر برندها ترغیب نماید اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که قیمت پایین گوشی ها قطعاً نشان دهنده کیفیت پایین‌تر آنها نسبت به دیگر برندها نیست اما می‌توانیم بگوییم که در مقایسه با قیمت های بالاتری که برای دیگر گوشی ها در نظر گرفته می شود قطعاً می‌تواند مشکلات و باگهای را برای شما به همراه داشته باشند.

گوشیهای شیائومی که در بازار یافت می شوند در مدل های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید و معمولاً شاید بتوانید در کنار امکانات به فاکتور قیمت نیز اهمیت بسیار بالایی بدهید که البته این موضوع را نیز باید اشاره کنیم که شیائومی با قرار دادن قیمت های بسیار مناسب و البته استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی سعی کرده است تا قیمت نهایی محصولات خود را کاهش دهد و از این بابت نیز می توانیم یک امتیاز مثبت به برند شیائومی بدهیم.

پس به طور کلی نمی توان بگوییم که قیمت پایین تر گوشی های شیائومی در بر کیفیت پایین‌تر آنهاست اما در ادامه مطلب به شما می‌گویم که چند فاکتور مهم در رضایت کاربران باعث شده است تا مشکلات گوشی های شیائومی بیشتر به چشم بیاید و البته در مقایسه با برندهای مطرح مانند سامسونگ و اپل همچنان فروش و استقبال کمتری را داشته باشند.

برای اینکه شیائومی بتواند در چند سال آینده به بزرگترین و پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شود قطعاً برنامه های بسیار زیادی برای برطرف کردن این باگ ها و مشکلات در نظر گرفته شده است که می تواند به بهبود تمامی مدل های مختلف گوشی های شیائومی در رده های مختلف منجر شود.

مهم ترین مشکلات گوشی های شیائومی

مشکلات گوشی های شیائومی و کیفیت متوسط بدنه آن ها

قطعاً یکی از مهمترین دلایلی که شما به سراغ خرید گوشی های برند اپل و سامسونگ می‌روید، کیفیت بسیار بالای ساخت و بدنه آنهاست که موجب می شود تا به راحتی بتوانید در مدت زمان بسیار طولانی و برای چند سال متوالی از این گوشی ها استفاده نمایید.

استفاده از مواد اولیه درجه یک در ساخت گوشی ها هرچند باعث بالا رفتن قیمت نهایی آن ها می شود اما می‌تواند طول عمر آنها و کیفیت و ماندگاری آنها را بالاتر ببرد و همین موضوع باعث شده است تا برندهای مطرحی مانند سامسونگ و اپل بتواند فروش بالاتری را نسبت به شیائومی که از مواد و کیفیت متوسط بدنه برخوردار است داشته باشند.

تمامی پرچمداران و تعداد زیادی از مدل های گوشی های سامسونگ گواهی‌های IP67 یا IP68 را دریافت کردند و در برابر مشکلاتی مانند آب خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند اما در سری های پرچمدار شیائومی تعداد کمتری گوشی را می توانید مشاهده کنید که از این گواهی استفاده می کنند و ضد آب باشند.

یک مشکل تکراری؛ داغ شدن گوشی های شیائومی

گوشی های شیائومی به دلیل عملکرد بسیار بالایی که دارند مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند اما بسیاری از کاربران می دانند که استفاده از امکانات این گوشی ها باید بر طبق نیاز و بر اساس امکاناتی که بر روی آنها قرار داده شده است انجام شود و بیش از حد ممکن از این گوشی ها استفاده می کنند که این موضوع می‌تواند باعث داغ شدن زیاد گوشی ها و ایجاد مشکلات گوشی های شیائومی شود.

این مورد از مشکلات گوشی های شیائومی ممکن است در حین اجرای برنامه های مختلف به وقوع بپیوندد و شما برای اینکه مشکلات را به پایین‌ترین حد ممکن خود برسانید باید از برنامه‌ها به صورت مجزا استفاده کرده و در هنگام استفاده از برنامه های مختلف در پایین ترین سطح ممکن عملکردهای گوشی خود را چک کرده تا در صورتی که احساس داغ شدن گوشی را داشتید فوراً را خاموش کرده و برنامه مورد نظر را ببندید.

هرچند گوشی های شیائومی از باتری بسیار با کیفیتی استفاده می کنند و مدت زمان ماندگاری و شارژدهی آنها بالاست اما یکی دیگر از مشکلات گوشی های شیائومی را می‌توان داغ شدن قسمت باتری و پشت دستگاه دانست که به خصوص در مدل های پایین رده می تواند مشکلاتی را در بلندمدت برای گوشی به وجود بیاورد و باعث کاهش عمر باتری و پردازنده گوشی نیز شود.

داغ شدن گوشی های شیائومی

باگ های رابط کاربری شیائومی

بسیاری از کاربرانی که با تیم پشتیبانی نمایندگی شیائومی در ارتباط هستند و مشکلات مختلفی را در زمینه‌های استفاده از بخش های مختلف گوشی ها بعد از آپدیت کردن رابط کاربری گزارش کرده اند.

به طور معمول رابط کاربری برندهای مختلف برای برطرف کردن مشکلات و باگ هایی که در نسخه های قبلی وجود دارد آپدیت می شود اما بسیاری از کاربرانی که از گوشی های شیائومی استفاده می کنند با آپدیت کردن رابط کاربری متوجه مشکلات جدیدی بر روی گوشی خود شده‌اند.

در برخی از موارد حتی آپدیت کردن رابط کاربری در گوشی هایی مانند poco m3  باعث خراب شدن کامل گوشی و خاموش شدن و حتی عدم توانایی در روشن شدن سخت‌افزاری آن نیز می‌شوند.

به وجود آمدن این باگ‌ها در ساختار گوشی یک امر غیر طبیعی است و بسیاری از برندهای مطرح دنیا مانند اپل و سامسونگ به هیچ عنوان هم چنین مشکلاتی را برای گوشی‌های خود ندارند که این موضوع و مشکلات گوشی های شیائومی باعث شده است تا شاهد نارضایتی برخی از کاربران از این گوشی ها و عدم خرید مجدد مدل‌های بالاتر گوشی در هنگام مواجهه با این مشکلات باشند.

تبلیغات در رابط کاربری

یکی از مواردی که باعث شده است تا قیمت نهایی گوشی های شیائومی پایین بیاید تبلیغات در رابط کاربری است. حتماً تا کنون توجه کرده زمانی که برنامه را برای گوشی شیائومی خود از فروشگاه های مختلف نصب می کنید تبلیغاتی را در حین نصب برنامه و پس از آن خواهید دید که این موضوع از طرف خود گوشی شیائومی بوده و می تواند باعث ایجاد نارضایتی در برخی از کاربران شود.

کاربرانی که از این مورد از مشکلات گوشی های شیائومی نارضایتی دارند باید این موضوع را قبول داشته باشند که هر ارزانی بی دلیل نیست و زمانی که پول کمتری را برای گوشی شیائومی پرداخت می‌کنند باید با چنین مشکلاتی روبه‌رو شوند.

طول عمر پایین گوشی های شیائومی

مشکلات گوشی های شیائومی و طول عمر پایین دستگاه ها

برخی از دوستان ما زمانی که گوشی های سامسونگ را به گوشی های شیائومی با قیمت بالاتر ترجیح می‌دهند یکی از مهمترین دلایل این کار را با طول عمر بالا تر و اعتبار بالاتر گوشی های شیائومی حتی پس از ۲ یا ۳ سال استفاده می دانند.

این یعنی زمانی که شما گوشی سامسونگ خود را بعد از ۲ یا ۳ سال بخواهید به فروش برسانید قطعاً با قیمت مناسب می توانید آن را به فروش برسانند اما ممکن است گوشی های شیائومی شما بعد از دو یا سه سال دیگر به دلیل حجم بالای تولید و تنوعی که در ساختار آنها وجود دارد دیگر مشتری برای خرید نداشته باشند و با آن قیمت کاربران می توانند گوشی های بسیار جدیدی را خریداری کنند.

به همین دلیل یکی از مهمترین مشکلات گوشی های شیائومی را می توان طول عمر پایین آنها از نظر اقتصادی و از نظر کارایی دانست. حتی زمانی که شما گوشی های شیائومی خود را خریداری می کنید متوجه می شوید که بسیار گوشی های خوش دست و زیبایی هستند و برای خرید شما را تقویت می کند اما بعد از یک یا دو سال قطعاً کارایی خود را از دست خواهند داد و گوشی‌های جایگزینی برای آنها به وجود می آید.

مشکلات گوشی های شیائومی و کمبود قطعات و لوازم جانبی اصلی و اورجینال

یکی از مهمترین مشکلاتی که در هنگام استفاده از گوشیهای شیائومی قطعاً با آن روبرو خواهید شد و به تعمیر گوشیهای شیائومی و تعویض قطعات آنها با قطعات اصلی و اورجینال است.

هرچند شیائومی به صورت رسمی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار نداده است اما با توجه به تحریم‌های بین‌المللی گوشی های شیائومی و از طریق واسطه وارد ایران می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در استفاده از قطعات اصلی و اورجینال این گوشی ها بر روی مدل های مختلف شود.

زمانی که یکی از قطعات گوشی های شیائومی دچار مشکلات و خرابی می شود برای اینکه بتوانیم مشکلات گوشی های شیائومی را برطرف نمایید باید برای خرید و استفاده از قطعه مجدد به صورت اصلی و اورجینال اقدام نمایید که این موضوع می‌تواند به دلیل قیمت بسیار بالاتر قطعه مورد نظر و البته شاید پیدا نشدن قطعه به صورت اصلی و اورجینال با خرید یک قطعه فرعی و فیک به پایان برسد که می تواند در کوتاه مدت و بلندمدت باعث مشکلاتی برای آن قسمت سخت‌افزاری و به صورت کلی برای کل مدل گوشی شیائومی شما شود.

تیم فنی و تخصصی نمایندگی شیائومی برای برطرف کردن این مشکل تمامی لوازم جانبی اصلی و اورجینال شیائومی به همراه قطعات سخت افزاری آنها را به صورت کاملاً اصلی و اورجینال با ضمانت نامه کتبی در اختیار شما قرار می دهد در صورت بروز هرگونه مشکل برای گوشی مورد نظر بتوانید از خدمات این مرکز به صورت رایگان استفاده نموده و قطعه مورد نظر را با قطعات اصلی و اورجینال دیگر تعویض نمایید.

مشکلات آپدیت جدید شیائومی چیست و چگونه برطرف می شوند؟ مشکلات آپدیت جدید برای چه گوشی هایی به وجود می آید و چه راهکار هایی برای برطرف کردن آن ها وجود دارد؟ مشکلات سخت افزاری گوشی شیائومی بعد از خاموش شدن چگونه برطرف می شوند؟

یکی از مهمترین دغدغه هایی که بسیاری از افراد که از گوشی های برند شیائومی استفاده می کنم با آن روبرو هستند مبحث آپدیت کردن گوشی ها از نظر نرم افزاری و رابط کاربری مخصوص آنها یعنی MIUI میباشد که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل تمامی موارد مربوط به آپدیت گوشی شیائومی و رفع ایراد که توسط تیم فنی و تخصصی نمایندگی شیائومی با ابزار و تجهیزات بسیار پیشرفته انجام می شود را مورد بررسی قرار دهیم.

قبلاً نیز در مطلبی تحت عنوان شیائومی را آپدیت کنیم یا نه تمامی موارد و مشکلاتی که آپدیت گوشی های شیائومی به همراه داشتند را مورد بررسی قرار دادیم و راهکارهایی را در مورد آپدیت کردن و همچنین نکات ایمنی را در این مورد به شما گوشزد کردیم.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران با آپدیت های جدید گوشی های شیائومی با مشکلاتی برخورد و البته بسیاری از آنها نیز با آپدیت های جدید مشکلات گذشته را برطرف شده دیدن وسایل در این مطلب نکاتی را در این مورد به شما یادآوری کنیم و بگویم که برای آپدیت گوشی های شیائومی باید چه نکاتی را رعایت کرده و از خدمات چه مرکزی استفاده کنید؟

مشکلات آپدیت جدید شیائومی

شیائومی سعی می کند مشکلات به وجود آمده در رابط کاربری خود را در آپدیت های مختلف برطرف نماید و البته این تنها دلیل آپدیت کردن رابط کاربری نیست و از نظر امنیتی نیز بخش های جدیدی به دستگاه اضافه می شود. علاوه بر این اضافه شدن و تغییر برخی از بخش های رابط کاربری و جذاب تر شدن و کاربردی تر شدن آن باعث می شود تا شیائومی آپدیت های جدیدی را در بخش های مختلف ارائه نماید.

در برخی از مدل ها آپدیت کردن رابط کاربری باعث بروز مشکلات سخت افزاری می شود که از جمله این مدل ها می توان به poco m3 و mi 9t اشاره نمود که از قضا گوشی های پرفروشی نیز در بازار ایران بوده اند.

سایر مدل های گوشی های شیائومی در آپدیت هیچگونه مشکلی ندارند اما به روزرسانی نسخه نرم افزاری آن ها حتما باید با شرایط خاصی مانند استفاده از وای فای و اینرنت ADSL انجام شود تا مشکلات احتمالی به حداقل برسد.

Rate this post