با مطالبی که در این مقاله و به صورت بخش به بخش در مورد مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت ۹ شیائومی قرار داده شده است شما قطعاً انتخاب راحت تری برای خرید یکی از این گوشی های میان رده ای خواهید داشت.

نکاتی در مورد مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت ۹ شیائومی

در این سال ها به دلیل نوسانات شدید قیمت ارز و بالا رفتن قیمت تلفن های همراه، بسیاری از کاربران به دنبال خرید گوشی باارزش هستند که بتواند نیاز های آن ها را برطرف کند.

شیائومی یکی از شرکت هایی است که می توان گفت در این روز ها به دلیل قیمت های بسیار مناسب توانسته است فروش بسیار بالایی داشته باشد.

در این بین دو گوشی میان رده ای این شرکت یعنی ردمی نوت هشت و ردمی نوت ۹ محبوبیت بالایی را به دست آورده اند.

کسانی که به دنبال خرید یک گوشی با امکانات پایه ای و مناسب در کنار دوربین با لنز قوی برای تصویر برداری و ثبت خاطره های خود هستند و حتی کسانی که قصد دارند ویدیو و محتوای آموزشی در صفحاتی مانند اینستاگرام منتشر کنند و هزینه بالایی نمی توانند برای خرید دوربین های حرفه ای پرداخت کنند از این گوشی ها استفاده می کنند.

به طور کلی در بررسی های انجام شده می توان گفت این دو گوشی در یک سطح امتیازی قرار می گیرند و البته تفاوت هایی در پردازنده، وزن، جنس بدنه، طراحی بدنه و البته باتری و … دارند.

بررسی ویژگی های ظاهری

مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت 9 شیائومی

از نظر بدنه و طراحی می توانیم امتیاز بهتری به ردمی نوت هشت شیائومی بدهیم که با وجود بدنه فلزی توانسته است وزن کمتری نسبت به بدنه پلاستیکی ردمی نوت ۹ داشته باشد.

برای ردمی نوت ۸ فریم آلومینیومی نیز در نظر گرفته شده است که به جذابیت محصول اضافه کرده است این در حالی است که فریم ردمی نوت ۹ نیز پلاستیکی است.

هر دو گوشی از دو سیم کارت به صورت همزمان و همچنین شیار مخصوص ارتقاء حافظه پشتیبانی می کنند.

پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت تلفن های همراه نیز از ویژگی های مشترک این دو تلفن همراه هوشمند است.

از نظر اندازه نمایشگر، ردمی نوت ۹ حدود ۲۲ اینچ بزرگتر از نمایشگر ردمی نوت ۸ ساخته شده است در حالی که سایر مشخصات آن ها کاملاً مشابه است.

نمایشگر های IPS به کار رفته در ساخت این دو دستگاه از رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی پشتیبانی می کند.

نکته جالبی که در مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت ۹ شیائومی باید به آن اشاره کنیم، نوع طراحی دوربین سلفی ردمی نوت ۹ است که در داخل نمایشگر به کار رفته است.

این در حالی است که دوربین سلفی ردمی نوت ۸ از همان طراحی ناچ قطره ای در بالای نمایشگر بهره می برد.

مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت ۹ شیائومی از نظر رم و حافظه داخلی

این دو گوشی با کانفیگ های مختلفی از نظر رم و حافظه داخلی راهی بازار شده اند.

اگر می خواهید ردمی نوت هشت را خریداری کنید، برای حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ می توانید از رم ۴ گیگ استفاده کنید.

برای حافظه داخلی ۳۲ گیگ که البته دیگر توسط این برند تولید نمی شود، از رم ۳ گیگ استفاده شده است که طبیعتاً قیمت پایین تری نیز دارد.

ردمی نوت ۹ اما برای حافظه داخلی ۶۴ گیگ از دو رم ۳ یا ۴ گیگ استفاده کرده است در حالی که برای حافظه ۱۲۸ گیگ فقط رم ۴ را در نظر گرفته است و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد.

اینکه شما چه میزان رم و حافظه ای نیاز دارید به کارایی شما از گوشی مورد نظر بستگی دارد اما هر چه میزان رم آن بیشتر باشد، قدرت پردازش دستگاه نیز بالاتر رفته و به شما این امکان را می دهد تا با سرعت بالا نرم افزار های مختلف را به صورت همزمان اجرا کنید.

مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت 9 شیائومی

مقایسه از نظر پردازنده مرکزی و مشخصات عمومی

ردمی نوت ۸ از سیستم عامل اندروید ۹ پای استفاده می کند در حالی که ردمی نوت ۹ به اندروید ۱۰ مجهز شده است و این را می توان به عنوان یک امتیاز برتری در نظر گرفت.

تجربه کار با ردمی نوت ۸ نشان می دهد که پردازنده ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۵ از قدرت و سرعت اجرایی بالاتری نسبت به پردازنده مدیا تک به کار رفته در ردمی نوت ۹ برخوردار است.

البته امتیاز هر دو گوشی در این بخش یکسان است و پردازنده مدیا تک هلیو G85 نیز نیاز های شما را به خوبی برطرف می کند.

برای ردمی نوت ۹ از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده شده است و این پردازنده به شما امکان نمایش و لذت بردن از بازی ها و تجربه کاربری بالایی را می دهد.

مقایسه دوربین و باتری

مقایسه ردمی نوت هشت با ردمی نوت 9 شیائومی

از نظر دوربین برای هر دو گوشی شاهد شرایط یکسانی هستیم که البته با طراحی های متفاوتی در قاب پشتیی قرار داده شده اند.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار سه دوربین ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی برای این دو گوشی در نظر گرفته شده است.

برای دوربین سلفی نیز از لنز ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

طبق بررسی های ما در نمایندگی شیائومی از نظر باتری نیز امتیاز بالاتر برای ردمی نوت ۹ در نظر گرفته شده است زیرا از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت استفاده می کند در حالی که ظرفیت باتری ردمی نوت ۸ به میزان ۴۰۰۰ میلی آمپر است.

این یعنی در مدت زمان مشخص، باتری ردمی نوت ۹ می تواند شارژدهی بالاتری داشته باشد.

هر دو باتری از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کنند.

از دیگر ویژگی های مشترک که در مقایسه ردمی نوت ۸ با ردمی نوت ۹ باید به آن اشاره کنیم، وجود حسکر اثرانگشت در قاب پشتی و البته بلندگوی با کیفیتی است که صدا را با وضوح بالا به گوش شما می رساند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)