خانواده ی Mi 9 شیائومی به عنوان گوشی های میان رده ای و محبوب این شرکت ها در مدل های مختلفی از جمله Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t به بازار عرضه شده اند که البته تفاوت هایی از نظر ساختاری و نرم افزاری با هم دارند.

ما در این مطلب در نمایندگی شیائومی قصد داریم تا مقایسه ی گوشی های Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t را در اختیار شما قرار دهیم.

مقایسه از نظر ظاهری و طراحی گوشی های Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t

Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t

از نظر ظاهری هر سه مدل و کلا خانواده ی  می ۹ شیائومی از بدنه ای کاملاً شیشه ای ساخته شده اند که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می شوند.

در کنار بدنه ی شیشه ای از فریم آلومینیومی استفاده شده است تا مشتریان برای به دست گرفتن هر سه گوشی احساس خوش آیندی داشته باشند.

یکی از مهم ترین تفاوت های این محصولات را از نظر ظاهری می توان تفاوت در صفحه نمایش آن ها دانست.

صفحه نمایش Mi 9t و Mi 9 lite دارای اندازه ی ۶.۳۹ اینچی بوده با این تفاوت که در Mi 9T نسبت نمایشگر به بدنه تقریباً ۰.۳ درصد بیشتر بوده و به ۸۶.۱ درصد رسیده است.

صفحه نمایش Mi 9 se نیز نسبت به این محصولات دارای اندازه ی کمتری است و با اندازه ی ۵.۹۷ اینچی تقریباً توانسته است ۸۴ درصد از نسبت بدنه را تشکیل دهد.

صفحه نمایش گوشی های Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t دارای رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ می باشد که می تواند کیفیت بالایی را از خود نشان دهد.

صفحه نمایش می ۹ تی از نوع AMOLED بوده در حالی که دو محصل دیگر از نمایشگر SUPERAMOLED بهره مند می باشند.

از نظر تنوع رنگ نیز هر سه محصول در سه رنگ مختلف به بازار عرضه می شوند تا مشتریان بتوانند مطابق با سلیقه ی خود یکی از این محصولات را خریداری و استفاده نمایند.

تفاوت در پردازنده و سرعت اجرای دستورات

Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های هر کدام از گوشی های هوشمند شیائومی را می توان استفاده از نسل های مختلف پردازنده ها در بازار دانست.

گوشی شیائومی می ۹ لایت نسبت به دو محصول دیگر به دلیل استفاده از پردازنده ی اسنپدراگون ۷۱۰ سرعت کمتری را در پردازش داده ها و اجرای نرم افزار ها دارد.

در ساخت Mi 9 se و Mi 9t از پردازنده های ۷۱۲ و ۷۳۰ اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده شده است که می توان می ۹ تی را نسبت به دیگر مدل ها سریع تر دانست.

از نظر پردازنده های گرافیکی نیز شیائومی می ۹ لایت به دلیل استفاده از پزدازنده ی Adreno 618 در شرایط و وضعیت بهتری نسبت به دیگر مدل ها با Adreno 616 قرار دارد.

بررسی ظرفیت حافظه ی داخلی و رم

یکی دیگر از مواردی که همواره به عنوان یک فاکتور اساسی در مورد خرید و استفاده از گوشی های هوشمند مطرح می شود مزان حافظه ی داخلی و رم این دستگاه ها می باشد.

با توجه به اینکه گوشی شیائومی می ۹ لایت بر روی شیار خود از کارت حافظه پشتیبانی می کند می توان این محصول را از این نظر نسبت به دو مدل دیگر برتر دانست.

هر سه مدل Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t از حافظه ی رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه ی داخلی ۱۲۸ یا ۶۴ برای نسخه های متفاوت خود بهره مند هستند.

با قرار دادن کارت حافظه  بر روی می ۹ لایت می توان ظرفیت آن را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد و از آن برای ذخیره نمودن برنامه های مختلف و یا فایل ها و تصاویر شخصی استفاده نمود.

مقایسه ی دوربین های سلفی و اصلی

Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t

هر سه محصول Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t در فریم پشتی خود از سه دوربین با سنسور های مختلف استفاده می کنند.

گوشی های می ۹ اس ای و می ۹ تی در کنار دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از دو دوربین با قدرت ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی بهره می برند در حالی که به جای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در Mi 9 lite از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصاویر استفاده شده است.

بررسی تخصصی دوربین سلفی این گوشی ها نشان می دهد که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گوشی هوشمند شیائومی Mi 9 lite می تواند تصاویر با کیفیتی تری نسبت به دوربین سلفی دو محصول دیگر با قدرت ۲۰ مگاپیکسل را ثبت نماید.

دیگر ویژگی ها و تفاوت های Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t

هر سه مدل Mi 9 se، Mi 9 lite و Mi 9t از نسل چهارم اینترنت تلفن های همراه پشتیبانی می کنند و می توان از طریق نصب دو سیم کارت به صورت همزمان از آن ها استفاده نمود.

اندروید ۹.۰ پای با رابط کاربری MIUI 10 در هر سه محصول مشترک می باشد.

مادون قرمز، NFC، حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از شارژ سریع باتری ۱۸ واتی و … از ویژگی های مشترک این گوشی ها می باشند.

خدمات نمایندگی شیائومی در کرج

با توجه به اینکه گوشی های شیائومی طرفداران بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشور دارند و البته درخواست های بسیار زیادی که از طرف شهرستان های اطراف تهران برای عملیات تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری گوشیهای مختلف شیائومی مطرح شده است، تیم فنی و تخصصی این مرکز خدمات ویژه‌ای را برای تعمیر گوشی های شیائومی در کرج در نظر گرفته است. برای تعمیر گوشی های شیائومی در کرج شما می توانید علاوه بر مراجعه حضوری به این مرکز که در میدان ولیعصر تهران قرار گرفته است، از طریق ارسال پیک‌معتمد شرکت و یا تیپاکس به راحتی از خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

کاهش هزینه های ایاب و ذهاب و همچنین اطمینان بسیار بالا برای تعمیر با کیفیت گوشی ها از جمله مزیت های شما می توانید از طریق خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیر گوشی شیائومی در کرج از طریق نمایندگی شیائومی در کرج بهره مند شوید.

نکته مهمی که باید در مورد خدمات ارائه شده در این مرکز به آن اشاره کنم این است که هیچ گونه محدودیتی برای مدل و سری گوشی های شیائومی و یا تعمیر بخشی مختلف آنها وجود ندارد و تمامی عملیات تعمیر و یا تعویض بخش سخت افزاری گوشی های شیائومی با استفاده از ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته در این مرکز انجام میشود.

تعمیر دوربین گوشی های شیائومی

همکاران ما در بخش های مختلف تعمیر دوربین گوشی شیائومی برای انواع گوشی شیائومی سعی می کنند تا در حد امکان، دوربین هایی که مشکل دارند را تعمیر کرده  تا از این راه هزینه های کمتری به مشتریان تحمیل شود.

اما در بسیاری از موارد پیش می آید که دوربین دستگاه شما دچار نقص فنی عمده شده و تعمیر آن از نظر اقتصادی به هیچ عنوان به صرفه نیست.

البته در برخی از موارد نیز که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، چاره ای جز تعویض دوربین گوشی ندارید.

اما نکته مهم و دغدغه ای که بسیاری از کاربران دارند، استفاده از دوربین های فیک و غیر اصلی برای تعویض دوربین خراب شده است.

متاسفانه بسیاری از مراکز و فروشگاه ها از حربه کاهش قیمت استفاده کرده و از این طریق دوربین های فیک را به جای اصلی به مشتری می فروشند.

دوربین های فیک بعد از مدتی کارایی خود را از دست داده و دوباره هزینه های جدید و بیشتری روی دست مشتریان می گذارند.

ما در نمایندگی شیائومی در تهران برای از بین بردن این دغدغه مشتریان، از دوربین های اصلی برای تعویض دوربین گوشی شیائومی استفاده می کنیم.

تعویض دوربین با یک دوربین اصلی و اورجینال یعنی کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی را دوباره شاهد هستید و البته دوام و ماندگاری بالاتری نیز دارد.

۴.۳/۵ - (۱۰ امتیاز)