اگر به دنبال گوشی موبایلی با کیفیت ، زیبا و در عین حال مناسب از لحاظ قیمت هستید ، بی تردید گوشی شیائومی Mi 9T Pro گزینه ای ایده آل است.

این سری از گوشی های موبایل شرکت شیائومی که در در سال ۲۰۱۹ میلادی رونمایی شد جز سری های رده میانی شیائومی محسوب می شود اما مزایای بسیار آن موجب محبوبیت فراوان آن و البته رقابت با گوشی های پرچمدار شده است.

نمایشگر تمام صفحه و پردازنده قوی آن این گوشی موجب محبوبیت آن در بین گیمرها شده است.همچنین دوربین با کیفیت و خاص آن موجب تمایز این سری گوشی با بقیه رقبای در بازار گردیده است.به موارد بالا باتری با نگهداری شارژ بالا را نیز بیافزایید.

در ادامه در نمایندگی شیائومی به بررسی دقیق تر از گوشی شیائومی Mi 9T Pro خواهیم پرداخت.

مشخصات کلی گوشی شیائومی Mi 9T Pro

 

ابعاد این سری گوشی موبایل  ۶.۳۹  اینچ است. وزن آن ۱۹۱ گرم است و همچنین قابلیت استفاده دو سیم کارت نانو را دارا می باشد. حافظه داخلی آن ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و حافظه رم آن ۶ گیگابایت است. این سری موبایل در رنگ های مشکی ، قرمز و آبی ارائه شده است.

هم چنین دارای حسگر های گوناگون مانند اثر انگشت زیر صفحه نمایش, شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما و … می باشد.

باتری های آن از نوع لیتیومی با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۲۷ وات (+Quick Charge 4)را دارا می باشد.

سیستم عامل آن اندروید Pie 9.0 است .

پردازنده

گوشی شیائومی Mi 9T Pro

بی شک پردازنده در دستگاه های الکترونیکی آیتم بسیار مهمی به شمار می رود. با توجه لزوم پاسخ به نیازهای امروزی از گوشی های هوشمند ، مانند بازی ها و اپلیکیشن های گوناگون ، نیاز به یک پردازنده قوی ، ضروری احساس می شود.

تراشه گوشی شیائومی Mi 9T Pro نیز از Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm) Chipset است  و پردازنده مرکزی Kryo 485 + Triple-Core Kryo 485 + Quad-Core Kryo 485 CPU است.

همچنین فرکانس پردازنده‌ی مرکزی آن ۲.۸۴ و ۲.۴۲ و ۱.۷۸ گیگاهرتز  و پردازنده گرافیکی آن Adreno 640  می باشد.

این ویژگی ها سبب شده این گوشی برای افراد علاقه مند به بازی بسیار مناسب باشد.

 

دوربین گوشی شیائومی Mi 9T Pro

گوشی شیائومی Mi 9T Pro

قطعا بزرگ ترین حسن این سری گوشی موبایل ، دوربین آن است. این گوشی دارای سه دوربین عقب است. دوربین سه گانه پشت گوشی باعث افزایش قابل ملاحظه کیفیت و ظرافت در عکاسی می شود.

سه دوربین ۴۸ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل + ۱۳ مگاپیکسل ، سه گانه افسانه ای این دوربین را تشکیل داده اند.

دوربین اول Wide است و رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل دارد. دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 ، فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر است و سایز سنسور ۱/۲ اینچ می باشد.

دوربین دوم از نوع Telephoto با رزولوشن ۸ مگاپیکسل است.، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی لنز ۵۳ میلی‌متر است.  سایز سنسور ۱/۴ اینچ  است و مجهز به اپتیک لیزری برای فوکوس خودکار می باشد.

دوربین سوم از نوع  Ultrawide  با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی لنز ۱۲ میلی‌متر می باشد.

تلفیق این سه دوربین با ویژگی های ذکر شده ، محاسن این گوشی هوشمند را دو چندان کرده است که به کاربر امکان ثبت لحظات خوب خود را میدهد.

در رابطه با دوربین جلو (سلفی) نیز این ویژگی های منحصر به فرد پا برجا هستند. دوربین با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و قابلیت دوربین سلفی حرکتی Motorized pop-up)) باعث افزایش قابل توجه کیفیت تصاویر می شود.

ویژگی HDR

گوشی شیائومی Mi 9T Pro

در هر دو دوربین جلو و عقب گوشی شیائومی Mi 9T Pro ، امکان تصویربرداری HDR  وجود دارد.این قابلیت مناسب مکان هایی با اختلاف کنتراست بالا بسیار مناسب و البته ضروری می باشد.

فرض کنید در حال عکاسی از منظره ای هستید که میزان نور خورشید بسیار زیاد است و باعث می شود که برخی نقاط منظره به شدت روشن شود و برعکس ، برخی نقاط دیگر کاملا تاریک باشد.

اگر گوشی شما قابلیت HDR  نداشته باشد احتمالا یا قید عکاسی از آن محل را می زنید و یا به همان عکس (که جزئیات مشخص نیست و نور بیش از اندازه است) کفایت می کنید.

اما اگر با این مدل گوشی عکاسی می کند ، خواهید توانست عکس هایی با کیفیت و البته با جزئیات کامل و دقیق بگیرید.

گاهی تفاوت های بزرگ مربوط به برخورداری یا عدم برخورداری از بعضی امکانات است !

قابلیت های فیلمبرداری این  گوشی نیز همانند توان عکاسی آن بسیار بالا است که به شما این امکان را می دهد که  با کیفیت و حجم های متنوع فیلمبرداری کنید. قابلیت ضبط فیلم با کیفیت ۴K  لذت ثبت خاطرات را دوچندان می کند.

در مجموع اگر به دنبال گوشی موبایلی با ظاهری شیک و زیبا ، دوربین فوق حرفه ای و البته با قیمت مناسب هستید بی شک این گوشی گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)