وقتی صحبت از گوشی ‌های هوشمند به میان می ‌آید، به نظر می‌ رسد سه برند شیائومی، سامسونگ و آیفون  برتری بیشتری نسبت به دیگر برندها دارند. در حالی که استراتژی‌ های تبلیغاتی سامسونگ تهاجمی ‌تر و بهتر است، شیائومی برای جلب توجه طرفداران به پست ‌های دهان به دهان و رسانه ‌های اجتماعی تکیه می ‌کند. این رویکرد ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از مصرف کنندگان چینی جذب تلفن های آن شده اند. گوشی های هوشمند سامسونگ و گوشی های شیائومی محبوب ترین دستگاه های اندرویدی هستند، اما ما چرا شیائومی را به سامسونگ ترجیح می دهیم؟ ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با مزایا گوشی های شیائومی نسبت به سامسونگ بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چرا شیائومی

کیفیت ساخت

کارشناسان نمایندگی شیائومی معتقدند طراحی و کیفیت ساخت، گوشی‌ های شیائومی عالی به نظر می ‌رسند و همه ویژگی‌ هایی را دارند که معمولاً با یک پرچم‌دار برتر اندروید مرتبط می ‌شوند. نمایشگرهای OLED تمام صفحه، زوایای زیبا، کیفیت ساخت جامد و منحنی ‌های خوب. نمایشگرهای OLED گسترده، دوربین‌ های سه لنزی در پشت و نرم ‌افزاری زیبا که شیائومی را نسبت به سامسونگ از نظر کیفیت ساخت برتر می کند.

قیمت های پایین هرگز کیفیت گوشی های شیائومی را مشخص نکرد. حتی با وجود اینکه آن ها گوشی های هوشمند را با قیمت پایین می فروشند، اما همیشه یک پله از سامسونگ از نظر کیفیت ساخت بالاتر بوده اند. متریال استفاده شده برای ساخت داخلی و خارجی گوشی های هوشمند شیائومی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

قیمت مناسب شیائومی

قیمت مهمترین فاکتوری است که هنگام خرید گوشی هوشمند باید در نظر بگیرید. بنابراین، شیائومی بیشترین اهمیت را به قیمت گذاری دستگاه های خود می دهد. حتی جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی Mi12  با ویژگی های برتر  قیمت به مراتب مناسب تری دارند؛ زیرا همیشه بهتر است یک محصول ۱۰۰ دلاری به ۱۰۰۰ نفر بفروشید تا یک محصول ۱۰۰۰ دلاری به ۱۰۰ نفر.اینجا متوجه میشویم چرا شیائومی را به سامسونگ ترجیح میدهیم.

بررسی های نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی اما هزینه آن هرگز مشخصات گوشی های هوشمند آن را دچار تغییر نکرد. شیائومی موفق می شود همان گوشی های هوشمند با مشخصات عالی را با قیمت های پایین بفروشد که برندهای دیگری مانند سامسونگ آن را با قیمت تقریبا دو برابری می فروشند.

در اینجا یک سوال پیش می آید. چگونه شیائومی می تواند گوشی های هوشمند خود را با قیمت های بسیار پایین تر بفروشد در حالی که سامسونگ نمی تواند چنین کاری را انجام دهد؟

چرا شیائومی

  • شیائومی محصول خود را مستقیماً از طریق فروشگاه های آنلاین به مصرف کنندگان می فروشد. فروشگاه آفلاین وجود ندارد. شیائومی بدون توزیع کننده و بدون هزینه اضافی است.
  • شیائومی برای تبلیغات پول خرج نمی کند. آن ها به رسانه های اجتماعی و صحبت های شفاهی از مشتریان خوشحال فعلی متکی هستند. این کارها به شیائومی کمک می کند تا مقدار زیادی سرمایه پس انداز کند و به فروش گوشی های هوشمند با قیمت های باورنکردنی پایین کمک می کند.

کیفیت دوربین و سخت افزار بهتر

همانطور که قبلاً گفتیم شیائومی از سخت افزار با کیفیت بالا استفاده می کند، ماژول دوربین نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوشی های هوشمند شیائومی چه یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه و چه پرچمدار، همیشه از سخت افزار مناسب و عالی برخوردار بودند. حتی Redmi 2 با قیمت ۱۰۰ دلار که به عنوان بهترین تلفن دوربین در رنج قیمت شناخته می شود، می تواند عکس های شگفت انگیزی بگیرد و فیلم هایی با وضوح ۱۰۸۰p  ضبط کند.

سیستم عامل اندروید بسیار قابل تنظیم

شیائومی که در سال ۲۰۱۰ توسط مدیر عامل سابق Kingsoft Lei Jun تاسیس شد، به عنوان یک شرکت نرم افزاری راه اندازی شد و یک نسخه سفارشی از اندروید،  MIUI را ارائه کرد. آن ها در ابتدا سازنده گوشی های هوشمند نبودند. MIUI  محبوبیت زیادی به دست آورد و به تعداد زیادی گوشی هوشمند منتقل شد. به همین دلیل است که دارای ویژگی های بسیاری می باشد که نسخه استوک اندروید فاقد آن است. در سال ۲۰۱۱، آن ها شروع به ساخت سخت افزار خود کرده و اولین گوشی هوشمند خود را با MIUI روی آن عرضه کردند.این مورد یکی دیگر از دلایلی است که چرا شیائومی را ترجیح خواهید داد.

چرا شیائومی

قابلیت اطمینان بهتر

اکثر محصولات چینی شهرت بدی دارند؛ زیرا از مواد با کیفیت پایین استفاده می کنند. اما نه همه آنها. باز هم باید بگوییم، شیائومی از سخت افزار با کیفیت عالی استفاده می کند. شیائومی نسبت به سامسونگ کیفیت بهتری دارد و می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

بدون ضمانت باطل در روت کردن

این ویژگی شیائومی بسیار منحصر به فرد است. حتی اگر دستگاه خود را روت کنید، گارانتی را از دست نخواهید داد. برخلاف گوشی های هوشمند سامسونگ، گوشی های شیائومی دارای بوت لودر آنلاک هستند. بنابراین اگر به طور تصادفی دستگاه خود را روت کردید، می توانید برای تعمیر آن به مرکز خدمات شیائومی مراجعه کنید و همچنان تحت گارانتی خواهید بود. شیائومی اولین شرکتی بود که حتی پس از روت کردن گارانتی ارائه کرد. این استراتژی بعدها توسط یک سازنده هندی گوشی های هوشمند به نام YU Televentures دنبال شد. هدف اصلی این امر تشویق توسعه دهندگان است. اگر از MIUI v5 یا v6 (رام توسعه دهنده) قدیمی استفاده می کنید، لازم نیست دستگاه خود را به صورت دستی روت کنید، به طور پیش فرض گزینه ای برای دریافت مجوزهای روت دارد.

قابل جابجایی / بدون  Bloatware

اکثر سازندگان گوشی های هوشمند گوشی های هوشمند خود را با برخی از برنامه های خود یا شخص ثالث از پیش نصب شده ارسال می کنند. اغلب اوقات نمی توان آنها را حذف کرد به خصوص در گوشی های سامسونگ این مسئله صدق می کند.

داشتن برنامه های اضافی که ما از آن ها استفاده نمی کنیم بسیار آزاردهنده است. آنها حافظه اضافی، رم اضافی را اشغال می کنند.  می توانیم این برنامه ها را  Bloatware بنامیم. گوشی های شیائومی تنها با چند برنامه از پیش نصب شده مانند برنامه Music که بسیار قدرتمند است و سایر برنامه های اساسی مانند مرورگر، Notes که بسیار کاربردی هستند عرضه می شوند. در یک کلمه می ‌توان گفت که در دستگاه‌ های شیائومی هیچ نرم‌افزار bloatware وجود ندارد، حتی تعداد کمی از برنامه ‌های نصب‌شده، برنامه ‌های اساسی هستند.

چرا شیائومی

سخن پایانی

گوشی های هوشمند شیائومی دارای مشخصات و عملکرد عالی هستند و این امر می گوید که بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر Xiaomi گوشی های هوشمند قدرتمند را به نصف قیمت سایرین می فروشد، پس چرا سراغ برندهای دیگر مثل سامسونگ بروید؟ امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله مورد پسند شما واقع شد آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و با این کار خود از ما حمایت کنید.

 

Rate this post