احتمالاً برای همه ما پیش آمده که گوشی هوشمندمان روشن نشود و دچار وحشت شویم. اطلاعات، عکس‌ها، برنامه‌ها و تمام ارتباطات ما روی آن ذخیره شده‌اند و روشن نشدن آن می‌تواند دلهره‌آور باشد. اما نگران نباشید! در این مقاله، ما به دلایل و علت روشن نشدن گوشی شیائومی شما و راه‌حل‌های مناسب برای هرکدام می‌پردازیم. همچنین در انتهای مقاله، مرکز تعمیر تخصصی شیائومی را معرفی می‌کنیم که در صورت نیاز به کمک این مجموعه، می‌توانید با خیال راحت به آن مراجعه کنید.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی

دلایل احتمالی روشن نشدن گوشی شیائومی

  • کمبود شارژ باتری: ساده‌ترین دلیل می‌تواند کمبود شارژ باتری باشد. گوشی خود را برای حداقل ۳۰ دقیقه با یک شارژر و کابل اصلی یا تایید شده به برق بزنید.
  • خرابی شارژر یا کابل: ممکن است مشکل از خود شارژر یا کابل است. سعی کنید از یک شارژر و کابل دیگر که با مدل گوشی شما سازگار است استفاده کنید. همچنین، درگاه شارژ گوشی را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری آن را مسدود نکرده باشد. در صورت نیاز، درگاه شارژ را به آرامی با یک خلال دندان تمیز کنید.
  • خاموش شدن ناگهانی: ممکن است گوشی شما به دلیل نوسانات برق یا باگ نرم‌افزاری به طور ناگهانی خاموش شود. در این موارد، راه‌اندازی مجدد ساده می‌تواند مشکل را برطرف کند. دکمه پاور را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا گوشی راه‌اندازی شود.این شاید ساده ترین دلیل روشن نشدن گوشی شیائومی باشد.

تماس مستقیم با نمایندگی شیائومی

اپلیکیشن های مخرب و روشن نشدن گوشی Xiaomi 

گاهی اوقات، نصب یک اپلیکیشن مخرب می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد گوشی و روشن نشدن آن شود. اگر به تازگی اپلیکیشنی را نصب کرده‌اید که به آن مشکوک هستید، آن را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید (معمولاً با نگه داشتن دکمه کاهش صدا هنگام روشن کردن گوشی وارد حالت Safe Mode می‌شوید). در حالت Safe Mode، فقط برنامه‌های از پیش نصب شده اجرا می‌شوند. اگر گوشی در این حالت روشن شد، احتمالاً یک اپلیکیشن نصب شده باعث ایجاد مشکل شده است. می‌توانید اپلیکیشن‌های مشکوک را تک به تک حذف نصب کنید تا مشکل برطرف شود.

  • مشکلات نرم‌افزاری: باگ‌های نرم‌افزاری یا آپدیت‌های خراب هم می‌توانند باعث روشن نشدن گوشی شوند. در این موارد، راه‌اندازی مجدد به حالت Recovery و پاک کردن حافظه کش (Wipe Cache Partition) ممکن است مشکل را برطرف کند. توجه داشته باشید که این کار باعث حذف شدن اطلاعات شخصی شما نمی‌شود، اما ممکن است برخی تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند.
  • آسیب سخت‌افزاری: در صورت ضربه خوردن، افتادن یا نفوذ آب به گوشی، ممکن است اجزای سخت‌افزاری آن آسیب دیده باشند. متاسفانه در این موارد، تعمیر تخصصی توسط یک مرکز تعمیر مجاز ضروری است.

روشن نشدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت: علل و راه‌حل‌ها

آپدیت کردن سیستم‌عامل گوشی، گامی مهم برای ارتقای امنیت و عملکرد آن است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بعد از آپدیت، مشکلاتی مانند روشن نشدن گوشی به وجود بیاید.

دلایل احتمالی:

  • باگ‌های نرم‌افزاری: آپدیت‌ها ممکن است باگ‌هایی داشته باشند که باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد گوشی، از جمله روشن نشدن آن شوند. در نسخه گوشی های سری POCO این ایراد زیاد مشاهده میشود.
  • نصب ناقص آپدیت: اگر آپدیت به طور کامل نصب نشود، ممکن است گوشی شما روشن نشود. پروسه آپدیت دو مرحله دارد که اولی مربوط به دانلود نسخه آپدیت است و مرحله بعدی مربوط به نصب آپدیت خواهد بود. اما اگر هر کدام از این مراحل به درستی انجام نشوند و ناقص بمانند احتمال روشن نشدن گوشی شیائومی بالا خواهد بود.
  • مشکلات حافظه: آپدیت‌ها می‌توانند فضای حافظه زیادی را اشغال کنند. اگر حافظه گوشی شما پر باشد، ممکن است در حین یا بعد از آپدیت با مشکلاتی مواجه شوید.
  • نداشتن شارژ کافی در حین آپدیت: دقت داشته باشید که معمولا حداقل ۳۰ درصد شارژ باتری برای انجام آپدیت نیاز است. همینطور پیشنهاد میشود در حین پروسه بروزرسانی گوشی خود را به شارژر متصل نمایید.این مورد بارها باعث علت روشن نشدن گوشی Xiaomi بوده است. پس حتما به آن دقت کنید.
  • ناسازگاری با مدل گوشی: در برخی موارد، آپدیت‌ها برای همه مدل‌های گوشی منتشر نمی‌شوند و ممکن است آپدیت نصب شده با مدل گوشی شما سازگار نباشد. این موضوع زمانی اتفاق میافتد که به صورت دستی اقدام به دانلود نسخه آپدیت به صورت اشتباه کنید و بعد از نصب آن از طریق نرم افزارهای ثالث شاهد روشن نشدن گوشی شیائومی خواهید بود.

چرا گوشی شیائومی روشن نمی شود

خرابی آی سی پاور: علل، علائم و راه‌حل‌ها

آی سی پاور (Power IC) یکی از قطعات مهم در گوشی‌های هوشمند است که وظیفه‌ی کنترل و مدیریت جریان برق را بر عهده دارد. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است با مشکلاتی مانند روشن نشدن گوشی مواجه شوید.

دلایلی که معمولا آی سی پاور را دچار مشکل میکند مربوط به مایع خوردگی، نوسان برق، استفاده از شارژر و یا کابل غیر اصلی و ضربدیدگی گوشی است.

معمولا آی سی شارژ در گوشی های شیائومی روی برد مجزا از مادربرد اصلی قرار دارد. اما در برخی نسخه ها به این صورت نیست و میتوانید در صورت اسیب دیدگی سایر قطعات را نیز دچار مشکل کند. و نهایتا منجر به روشن نشدن گوشی Xiaomi شود.

خرابی کلید پاور ؛ علت روشن نشدن گوشی شیائومی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای روشن کردن گوشی خود نیاز به فشار مضاعف به کلید پاور گوشی داشته باشید. علت روشن نشدن گوشی شیائومی شاید خرابی فلت پاور و کلید ولوم باشد. این قطعه ظریف که در زیر کلید های پاور و ولوم قرار دارد به مرور زمان دچار استهلاک و ساییدگی میشود. در همین رابطه بهتر است به مرکز تخصصی نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی مراجعه نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن این قطعه مصرفی را تعویض نمایند تا بتوانید از گوشی خود استفاده کنید.

گوشی خاموش شیائومی خود را به ما بسپارید

مرکز تعمیر ما با تیمی از متخصصان باتجربه و با استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت، تعمیر انواع گوشی‌های شیائومی را در سریع‌ترین زمان و با کیفتی بالا انجام می‌دهد. ما به تمام مدل‌های گوشی شیائومی، از جمله Redmi، Mi، Poco و Note، خدمات ارائه می‌دهیم.

خدمات ما شامل:

  • تعمیر تخصصی مشکلات سخت‌افزاری: تعویض صفحه نمایش، باتری، دوربین، برد اصلی و سایر اجزای داخلی
  • نرم‌افزار: آپدیت سیستم‌عامل، رفع مشکلات نرم‌افزاری، نصب رام سفارشی و حل مشکلات مربوط به اپلیکیشن‌ها
  • آسیب آب خوردگی:بررسی و عیب یابی أنواع گوشی شیائومی به دلیل آب خوردگی

دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی

چرا مرکز تخصصی شیائومی ؟

  • تیم متخصص: ما تیمی از متخصصان باتجربه داریم که به طور کامل با گوشی‌های شیائومی و مشکلات رایج آنها آشنا هستند.
  • قطعات اصلی: ما فقط از قطعات اصلی و باکیفیت برند شیائومی در تعمیرات خود استفاده می‌کنیم.
  • گارانتی: برای تمامی خدمات تعمیرات و یا تعویض قطعات که به شما ارائه میکنیم گارانتی و ضمانت ارائه میکنیم.
  • سرعت بالا: ما در سریع‌ترین زمان ممکن گوشی شما را تعمیر می‌کنیم.این سرعت همراه با کیفیت بالا و دقت کارشناسان متخصص ما همراه خواهد بود.

تماس مستقیم با نمایندگی شیائومی

با انتخاب مرکز تعمیر ما، می‌توانید مطمئن باشید که گوشی شما در دستان متخصصان باتجربه و قابل اعتماد قرار دارد.در رابطه با روشن نشدن گوشی شیائومی هیچ جای نگرانی نخواهد بود.

ما در تلاشیم تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم و رضایت شما را جلب کنیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به کمک، می‌توانید در بخش نظرات زیر سوال خود را مطرح کنید.

ما مشتاقانه منتظر پاسخگویی به شما هستیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)