شیائومی یا هواوی ؟ این سوالی است که امروزه در سطح بازار به وفور شنیده می شود و کاربرانی که قصد خرید یک تلفن همراه هوشمند مناسب را دارند معمولاً با دغدغه هایی در این زمینه رو به رو هستند.

این دو برند در سال های گذشته توانسته اند، عملکرد بسیار بی نظیری را به خود اختصاص داده و سهم بزرگی از بازار را از آن خود نمایند.

فروش بالای این دو برند به دلیل قیمت اقتصادی تر نسبت به دیگر برند ها و البته استفاده از تکنولوژی های روز توانسته است طیف بزرگی از بازار را برای خرید گوشی های آن ها ترغیب نماید.

در این مطلب در نمایندگی شیائومی قصد داریم به بررسی ویژگی هر برند در تولید تلفن های همراه هوشمند بپردازیم تا شما به عنوان فردی که در این زمینه دغدغه دارید بتوانید یک محصول با کیفیت و مناسب را خریداری نمایید.

بررسی سرعت و قدرت در انتخاب شیائومی یا هواوی ؟

شیائومی یا هواوی

شاید کمتر کسی تصور می کرد که شیائومی بتوند به این راحتی به یکی از رقبای اصلی برند های دیگر چینی مانند هواوی در بازار تبدیل شود.

اما استراتژی های خاصی که شرکت شیائومی انتخاب کرد باعث شد تا آن ها مسیری که هواوی در طول سالیان طولانی تری برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات خود طی نمود را در مدت زمان بسیار کوتاه تری طی کنند.

یکی از مهم ترین بخش هایی که در ابتدا و در هنگام خرید مورد توجه مشتریان قرار می گیرد، بحث قدرت و سرعت گوشی هوشمند مورد نظر می باشد.

در گوشی های هواوی از پردازنده های ساخته شده توسط خود شرکت استفاده می شود که سرعت و قدرت بالایی را به خصوص در مدل های پرچمدار به گوشی ها اختصاص داده است.

این پردازنده ها می توانند در مدل های مختلف با توجه به قیمت و دیگر تکنولوژی های به کار رفته در گوشی، سرعت قابل مقایسه به دیگر برند های محبوب مانند سامسونگ را ارائه نمایند.

برند شیائومی اما سعی کرده است تا در این زمینه به سراغ یکی از بهترین شرکت های پردازنده در دنیا یعنی کوالکام برود و از پردازنده های اسنپدراگون آن در مدل های مختلف دستگاه خود استفاده نماید.

همانطور که می دانید این پردازنده ها امروزه به عنوان پرفروش ترین و بهترین پردازنده ها در سایت های مختلف قرار می گیرند و همین موضوع می توان گواه کیفیت، سرعت و قدرت بالای آن ها بر روی گوشی باشد.

شاید مقایسه ی شیائومی یا هواوی ؟ از نظر پردازنده ها دقیق و درست نباشد اما می توان گفت شیائومی با بهره گیری از پردازنده های سریع و پرقدرت شرکت کوالکام کمی از هواوی در این زمینه پیشی گرفته است.

مقایسه شیائومی یا هواوی؟ از نظر قیمت

شیائومی یا هواوی

یکی دیگر از فاکتور های مهمی که در خرید گوشی های شیائومی و هواوی مد نظر قرار می گیرد، قیمت این محصولات می باشد.

در داخل کشورمان و بازار های جهانی این دو برند با قیمت های بسیار ایده آل و مناسب برای محصولات میان رده ای و پرچمدار شناخته می شوند.

استراتژی های شیائومی در این زمینه باعث استقبال شدید مشتریان و البته کاهش قیمت گوشی های این شرکت نسبت به برند های معتبر دنیا شده است.

یعنی شما با پرداخت یک هزینه کمتری می توانید امکاناتی که در گوشی های دیگر برند ها وجود دارد را بر روی محصول خود داشته باشید.

این موضوع در مورد هواوی نیز به خوبی صدق می کند و تقریباً در مدل های هم رده ای می توان گفت که قیمت این دو برند با هم برابر است و جزئیات بسیار کمی دارد.

در این زمینه می توان شیائومی را الهام گرفته از هواوی دانست که البته با خلاقیت و استراتژی های جدید توانست به عنوان یک رقیب اصلی در گوشی های اقتصادی و با قیمت مناسب برای هواوی خود را مطرح نماید.

کیفیت ساخت کدام یک بهتر است؟ شیائومی یا هواوی ؟

شیائومی یا هواوی

از نظر ظاهری شاید بتوان طراحی ها و خلاقیت های به کار رفته شده در هر دو برند را مشابه و البته بسیار عالی دانست.

کیفیت ساختاری و سخت افزاری محصولات و گوشی های هوشمند معمولاً در بنچمارک ها تعیین می شود و بررسی های کارشناسان ما در این زمینه نشان می دهد که شیائومی امتیازات بالاتری نسبت به هواوی در این زمینه گرفته است.

مهندسی ساخت بسیار عالی در کنار کیفیت برد بهتر باعث شده است تا گوشی های شیائومی از طول عمر بسیار بالاتری نسبت به گوشی های هواوی برخوردار باشند.

معمولاً بسیاری از مشتریان و مخاطبان با مشکلی به نام عدم وجود قطعات در برند هواوی مواجه هستند که این مشکل در شیائومی به پایین ترین حد خود رسیده است و با توجه به ساختار مهندسی شده و بهتری که دارند، خرابی آن ها نسبت به برند هواوی بسیار کمتر می باشد.

سیستم عامل مورد استفاده با رابط کاربری جذاب

رابط کاربری

در هر دو برند از سیستم عامل اندروید استفاده شده است که البته برای هر کدام یک رابط کاربری خاص در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند هنگام استفاده از این محصولات نهایت لذت را تجربه نمایند.

رابط کاربری MIUI شیائومی که در آخرین نسخه ی خود با تغییرات مختلفی رو به رو شده است، می تواند مانند رابط کاربری EMUI هواوی تجربه لذت بخشی را به کاربران انتقال دهد.

۲.۹/۵ - (۱۹ امتیاز)