در این مطلب در نمایندگی شیائومی در تهران قصد داریم به بررسی مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S بپردازیم و قسمت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

هر دو مدل از گوشی های میان رده این دو شرکت محبوب به حساب می آیند که امروزه با توجه به قیمت مناسبی که دارند فروش بسیار بالایی را بخصوص در کشورمان به دست آورده‌اند.

با مطالعه این مطلب می توانید تا حدودی راهنمای مناسبی برای انتخاب یکی از این دو مدل گوشی هوشمند به دست آورید.

مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S از نظر ظاهری

مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S

در ساخت ظاهر شیائومی نوت ۸ از شیشه گوریلا گلس استفاده شده است که باعث شده است تا جذابیت ظاهری بسیار بالایی را در این محصول شاهد باشیم.

فریم پلاستیکی در این گوشی قرار گرفته و هنگام استفاده از استحکام بالایی را به مخاطبین القا نماید.

در a30s اما بدنه از جنس پلاستیک بوده که باعث شده است تا مقاومت کمتری نسبت به گوشی شیائومی داشته باشیم.

از نظر ظاهری نیز این مدل نتوانست انتظارات را برآورده نماید و پلاستیک اضافه فریم نمایشگر بر روی بدنه سفید رنگ نشان از عدم ظرافت در انتخاب متریال بکار رفته در ساخت این گوشی می باشد.

البته طرح استفاده شده در پنل پشتی محصول سامسونگ زیبایی خاص خود را دارد و با توجه به ضخامت کمتری که نسبت به گوشی شیائومی دارد می‌توانیم ارگونومی بالاتری را برای آن در نظر بگیریم.

مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S از نظر نمایشگر

برای گوشی نوت ۸ از یک نمایشگر ۶.۳ دهم اینچی استفاده شده است که نسبت به نمایشگر گوشی سامسونگ کمی کوچکتر می باشد.

برای نمایشگر ردمی نوت هشت از یک پنل آی پی اس ال سی دی استفاده شده است تا میدان دید گسترده تری را در اختیار کاربران قرار بدهد و در هنگام استفاده در زیر نور مستقیم خورشید نیز به آنها اجازه دهد تا به راحتی از این محصول استفاده نمایند.

نمایشگر گوشی گلکسی a۳۰s اما از نوع super AMOLED ساخته شده است که تراکم پیکسلی کمتری نسبت به گوشی شیائومی دارد.

تست ها و آزمایش هایی که بر روی این دو محصول انجام شده است نشان می دهد که کیفیت نمایشگر گوشی شیائومی بسیار بالاتر از رقیب هم رده ای خود از شرکت سامسونگ می باشد.

مقایسه دو گوشی از نظر کیفیت و قدرت دوربین

مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S
مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S

برای گوشی سامسونگ گلکسی a۳۰s از دوربین سه گانه با لنز اصلی ۲۵ مگاپیکسلی استفاده شده است.

این در حالی است که دوربین اصلی شیائومی دارای ۴ لنز جداگانه بوده و لنز اصلی آن قدرت ۴۸ مگاپیکسل را دارد.

از نظر قدرت دوربین سلفی اما سامسونگ با توجه به اینکه از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند نسبت به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی شیائومی کیفیت بالاتری را از خود نشان می دهد.

در تصاویری که با این دو گوشی ثبت شده است عمل کرد شیائومی ردمی نوت ۸ در نور کم و شب بسیار بهتر و بالاتر از گوشی سامسونگ است.

این در حالیست که لرزش گیر گوشی نوت ۸ نیز عملکرد بسیار بالاتر و بهتری نسبت به رقیب خود داشته و حتی در هنگام قدم زدن نیز ارزش های ایجاد شده را خنثی میکند.

بررسی و مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S از نظر پردازنده

برای گوشی شیائومی از پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۵ استفاده شده است در حالی که سامسونگ از پردازنده های اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۷۹۰۴ استفاده کرده است.

در تستهای مختلفی که برای پردازنده این دستگاه در نظر گرفته شده است که سرعت انجام بازی ها در گوشی ساخت شرکت شیائومی بالاتر است اما کیفیت آنها در گلکسی a۳۰s بسیار بهتر از رقیب است.

این موضوع حذف شدن سایه ها و لایت های گیم به دلیل گرافیک پایین تر گوشی شیائومی بر می گردد.

بررسی باتری

مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S

یکی از مهم ترین قسمت های دیگری که در مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S باید به بررسی آن بپردازیم، باتری این دستگاه می باشد.

در تست‌ هایی که برای بررسی باتری این گوشی در نظر گرفته شده است بعد از شارژ شدن در مدت زمان یک ساعت، شارژ گوشی سامسونگ ۴۰ درصد و نوت ۸ به ۴۴ درصد برسد.

با توجه به اینکه گوشی سامسونگ از نمایشگر سوپرآمولد و همچنین رزولوشن پایین تر نسبت به نوت ۸ بهره مند است می توانیم انتظار داشته باشیم که در این زمینه و برای شارژدهی باتری امتیاز بالاتری را برای آن در نظر بگیریم.

به طور کلی با توجه به مطالبی که در مورد مقایسه مقایسه شیائومی نوت ۸ و سامسونگ A30S بیان شد می توانیم به این نتیجه برسیم که هر دو مدل از جمله گوشی های میان رده بسیار با کیفیت بازار هستند که از امکانات مناسبی نیز برخوردارند.

خرید این دو گوشی می‌تواند از نظر اقتصادی کاملا به صرفه باشد و البته کسانی که به دنبال استفاده از امکانات خاصی که در بالا اشاره شد هستند می توانند در مدل که مد نظر شماست را خریداری نمایند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)