در ۱۲ مارس شیائومی به صورت همزمان از دو گوشی تلفن جدی خود یعنی شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX و Redmi Note 9 Pro رونمایی کرد.

طبق بررسی های ما در نمایندگی شیائومی مدل PRO MAX مدل پیشرفته تر با امکانات بیشتر نسبت به مدل PRO می باشد که این تفاوت ها در دوربین دستگاه و همچنین میزان رم آن مشخص شده است.

بررسی ظاهر شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX

 

در ساختار و فناوری های به کار رفته در نمایشگر هر دوم محصول شباهت هایی وجود دارد و در واقع می توان گفت شرکت شیائومی برای هر دو محصل ساختار فیزیکی یکسانی را در نظر گرفته است.

برای شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX نیز شاهد استفاده از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی هستیم که ۸۵ درصد بدنه محصول را در بر گرفته است.

پشت و جلو گوشی از جنس شیشه بوده و این موضوع می تواند علاوه بر جذابیت های ظاهری به شیک بودن و دوام و کارایی بدنه آن نیز تاثیرگذار باشد.

برای این گوشی نیز از فریم پلاستیکی استفاده شده است تا در کنار بدنه شیشه ای جذابیت خاصی را به محصول بدهند.

در ساخت نمایشگر از فناوری IPS استفاده شده است که می تواند به کاربران اجازه دهد تا در بیرون از منزل یا محیط کاری نیز به راحتی از گوشی خود استفاده نمایند.

گوشی مورد نظر به همین دلیل میدان دید گسترده ای را در اختیار افراد قرار می دهد و در کنار کیفیت و وضوح FULL HD که برای آن در نظر گرفته شده است، تصاویر را با جذابیت بالاتری نمایش می دهد.

این یعنی مشتریان از خرید یک محصول با فناوری و کیفیت نمایشگر عالی نسبت به محصولات هم رده ای و البته به نسبت قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده است، بسیار راضی خواهند بود.

شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX با توجه به جنس بدنه و همچنین ظرافت هایی که در تولید و طراحی آن به کار رفته است یک محصول کاملاً خوش دست خواهد بود و این موضوع با وزن ۲۰۹ گرمی به وبی اثبات شده است.

وزن کم دستگاه می تواند در استفاده های طولانی مدت حس خستگی را از کاربران دور نماید.

قدرت و سرعت پردازنده مرکزی

شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX

برای شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX مانند مدل ردمی نوت ۹ پرو از پردازنده ی اسنپدراگون ۷۲۰G شرکت کوالکام استفاده شده است.

شرکت کوالکام که جز برترین سازنده پردازنده های تلفن های هوشمند می باشد با تولید این پردازنده در سال ۲۰۱۹ توانست در میان برترین و پرفروش ترین پردازنده های دنیا قرار بگیرد.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی شیائومی این پردازنده با قدرت بالایی که دارد کارایی دستگاه را بالا برده است و به همین دلیل انتظار می رود که مشکلاتی مانند هنگ کردن یا کاهش سرعت در هنگام باز کردن نرم افزار های مختلف و یا استفاده از تاچ نمایشگر دستگاه در این مدل مشاهده نشود.

هر چند باید تا تاریخ عرضه محصول منتظر ماند و دید آیا سرعت و قدرت مناسبی در اجرای برنامه ها دارد یا خیر؟ اما استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 618 در کنار این پردازنده ۸ هسته ای قطعا امکانات و همچنین کیفیت بالایی را به گوشی مورد نظر می دهد.

در کنار این پردازنده از اندروید ۱۰.۰ در این گوشی استفاده شده است که استفاده از رابط کاربری MIUI 11 می تواند حس جذابیت و کارایی بیشتری را به کاربران آن انتقال دهد.

با توجه به اینکه شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX در دو کانفیگ مختلف و با رم های ۶ و ۸ گیگابایتی عرصه خواهد شد قطعا این کارایی و راندمان کاری دستگاه بالاتر خواهد بود.

کسانی که شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX با ۶ گیگ رم را خریداری نمایند می توانند از ۶۴ گیگ حافظه داخلی استفاده کنند در حالی که این حافظه برای رم ۸ گیگابایتی دستگاه به اندازه ۱۲۶ گیگ می باشد که خوبی نیاز های کاربران را برطرف می کند.

دوربین و دیگر امکانات شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX

شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX

یکی دیگر از تفاوت های رومی نوت ۹ پرو مکس با نوت ۹ پرو در استفاده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی به جای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی می باشد.

در قاب پشتی ۴ سنسور دوربین قرار گرفته اند که سه سنسور دیگر به دوربین های ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین فوق عریض، ۵ مگاپیکسل دوربین ماکرو و ۲ مگاپیکسل به عنوان سنسور تشخیص عمق در تصاویر اختصاص یافته اند.

برای ثبت تصاویر سلفی نیز که کاربران به آن علاقه زیادی دارند و از این دوربین در لایو یا ارتباط های زنده اینترنتی استفاده می کنند از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

باتری شیائومی Redmi Note 9 Pro MAX نیز از نوع  غیر قابل تعویض با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت بوده که از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می کند.

از دیگر امکانات این گوشی هوشمند شیک و البته با قیمت مناسب می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اسلات مخصوص کارت حافظه

رادیو

بلوتوث

اتصال بی سیم

پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه

دو سیم کارت همزمان فعال

حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

قطب نما

جک هدفون

۴/۵ - (۱ امتیاز)