۵ دلیل محبوبیت بنرد شیائومی و رسیدن به یکی از سه برند برتر پرفروش در سال ۲۰۲۲ را در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم. شاید چند سال پیش کمتر کسی تصور می کرد که شیائومی بتونه به این سرعت به یکی از قدرت های تولید و فروش موبایل تبدیل بشه. ۵ دلیل اصلی در موفقیت شیائومی تاثیر خیلی زیادی داشتن و این مطلب به صورت کامل این ۵ مورد رو بررسی می کنه. البته شیائومی برندی بوده که باعث تحول در تولید و استفاده از امکانات جدید در گوشی های هوشمند شده که در مورد آخر حتما بهتر و بیشتر به اون می پردازیم.

استفاده از پردازنده های کوالکام

زمانی که شرکت های مختلف مثل سامسونگ به سمت تولید پردازند های اختصاصی رفتند، شرکت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های پردازنده، تصمیم گرفت تا با شیائومی وارد همکاری بشه. همکاری با شیائومی یک معامله دو سر برد برای هر دو برند بود.

البته شیائومی هم سعی کرد که از پردازنده های اختصاصی خودش استفاده بکنه که استقبال کم مشتریا، کلا این پروژه رو کنسل کرد و همکاری با کوالکام رو ادامه داد.

استفاده از پردازنده های قوی کوالکام و فاکتور های دیگه مثل قیمت پایین تر و امکانات باعث شد تا گوشی های شیائومی خیلی زود به انتخاب نهایی مشتریا تبدیل بشن.

نمایندگی شیائومی در کرج

چاینا موبایل از شیائومی حمایت کرد!!!

یکی دیگر از دلایل موفقیت شیائومی در بازار و فروش بالای تولیداتش رو میشه حمایت شرکت چاینا موبایل به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی چین دونست.

در همان اوایل که شیائومی به سمت برند شدن چیش می رفت این حمایت از طریق پخش و فروش تعداد زیادی از گوشی های شیائومی شکل گرفت.

محبوبیت شیائومی با حذف واسطه ها شروع شد!!!

همیشه شنیدیم که واسطه ها باعث افزایش قیمت مواد و محصولات مختلف میشن. شیائومی با درک درست این موضوع، استراتژی فروش اینترنتی و بدون واسطه رو شروع کرد و به دلیل استراتژی های موفقی که در طراحی، تولید و قیمت گذاری محصولاتش داشت، رشد بسیار زیادی در این زمینه داشت. این استراتژی به خوبی تونست در کوتاه مدت، شیائومی رو به یک برند موفق در زمینه تولید و فروش موبایل تبدیل کنه و زنگ خطر رو برای برند های مطرحی مثل سامسونگ و هواوی و … به صدا در بیاره.

قیمت پایین تر نسبت به رقبا یکی دیگر از عوامل محبوبیت شیائومی

کاهش درصد سود باعث شده بود تا قیمت نهایی کالا های تولید شده شرکت شیائومی نسبت به رقبایی که سال ها در این زمینه فعالیت داشتن، کمتر باشه. همین موضوع یک محرک بزرگ برای خرید محصولات به حساب میومد.

همیشه قیمت به عنوان یک فاکتور مهم برای مشتری به حساب میاد و استراتژی شیائومی به خوبی در این زمینه تونست باعث افزایش فروش محصولات بشه.

برخی از منابع معتبر در گزارش های خودشون ذکر کردن که شیائومی در بسیاری از مدل ها، سود ۵ درصدی رو در نظر گرفته و همین کار باعث شده تا قیمت هاش در مقایسه با محصولات مشابه برند ها، بسیار پایین تر باشه.

شیائومی mi 12

شیائومی بقیه برند ها رو فعال کرد

تا چند سال قبل فقط شاهد تولید گوشی های میان رده ای بودیم که دوربین و مشخصات معمولی داشتن.

شیائومی در مدت زمان فعالیت خودش سعی کرده تا از امکانات بسیار جدیدی روی گوشی ها استفاده کنه و همین موضوع باعث شد تا برند های مختلف دیگه مثل سامسونگ و هواوی هم به فکر توسعه محصولات خودشون از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بیوفتن و البته باعث محبوبیت بالای شیائومی نیز به عنوان یک برند نوپا شود.

در سال ۲۰۱۶ اولین گوشی بدون حاشیه توسط شیائومی تولید شد و بعد از اون امکاناتی مثل دوربین های ۶۴ یا ۱۰۸ مگاپیکسلی در مرکز توجهات قرار گرفتن که بقیه برند ها هم سعی کردن از این استراتژی برای رضایت بیشتر مشتریا استفاده کنن.

علاوه بر این موارد شاید مهم ترین دلایل پیشرفت شیائومی در این مدت زمان کم رو بتونیم شناخت دقیق بازار دونست که باعث شده تا طیف وسیعی از مشتریا رو برای خرید محصولات متنوعی که داره، ترغیب کنه.

بعد از مطالعه این مطل در مورد دلایل محبوبیت شیائومی ، در صورتی که مدل های مختلف گوشی برند محبوب شیائومی دچار مشکل شدند حتما باید از افراد و تجهیزات تخصصی و متخصص برای تعمیر بخش های مختلف آن ها استفاده نمایید. نمایندگی شیائومی در ایران با استخدام نیروی فنی و متخصص، بهترین و به روز ترین ابزار و تجهیزات را برای تعمیر مدل های مختلف گوشی این برند در اختیار گرفته است.